מבוא

עמוד:12

במשך יותר מעשר שנים בהן עבדתי בגוגל במסגרת התפקיד הקודם שלי, זכיתי להוביל יותר מ ‑ 2,500 שיתופי פעולה עם המפרסמים הכי גדולים שלנו . פיקחתי על יוזמות שהובילו לרכישת מיליוני לקוחות, הגדלתי את שיעורי ההמרה ביותר מ ‑ 400 אחוזים, ונטען כי ייצרתי הכנסות תוספתיות של יותר משני מיליארדי דולרים . ( אין לי מושג איך הכלכלנים הגיעו למספר הזה, אבל הוא מוצא חן בעיני, אז אני זורם איתו . אני רק בן אדם . ) אבל כמו רוב האנליסטים שאני מכיר, הכישלונות המהדהדים גרמו לי להטיל ספק בבחירות שעשיתי בקריירה שלי, ולעתים אף בשפיותי . זה עולם מסובך, ואני חלק ממנו . כולנו חלק ממנו . מכירים את הרגעים האלה, שגורמים לכם להאמין שהמודל המתוחכם שלכם הוא לא יותר מאשר מחולל מספרים אקראי ? היו לי לא מעט כאלה . ראיתי חוקרים מסירים תוצאות של שאלונים ספציפיים "יוצאים מן הכלל" עד שמתקבלת תוצאה שעולה בקנה אחד עם דעותיהם של מנהלי המוצר . עבדתי עם מנהלים שדרשו מעובדיהם להסביר על מה ולמה הוציאו כל דולר ודולר - אבל כשהם רצו להיות נותני החסות ששמם מוענק למשחק פוטבול מכללות, כל עקרונותיהם התנדפו כעשן . כשנתוני המכירות הראו שהם היו יכולים לקבל תשואות טובות יותר אם הם היו עוטפים את המוצרים שלהם בשטרות של מאה דולר ומחלקים אותם לצופים בקהל, הם הטילו ספק בחישובים . ופעם אחת היה לי שותף שעבד עם קבוצת יועצים חסרי בושה במיוחד, שהשתמשו באומדן הכנסות מצוץ מהאצבע . אני יודע את זה כי בהערת שוליים הם כתבו : "להחליף את הנתונים האלה שמצצתי מהאצבע . " הם אפילו לא טרחו לעשות הגהה לדוח שהגישו . ומתברר שאנשים לא באמת קוראים את הערות השוליים - אפילו לא חברי דירקטוריון . מנהלים עם כוונות טובות וסטודנטים לתואר שני נהגו לשאול אותי מהו הסוד להקמת חברת שיווק מצליחה . האם מספיקה הצלחה אחת שתאפיל על כל הכישלונות ? או האם צריך דווקא לאמץ קלישאות מעמק הסיליקון, כמו "להיכשל מהר" ? גם אני רציתי לדעת . והקדשתי את כל הקריירה שלי לחיפוש אחר תשובה . ביום ממוצע אתם יכולים למצוא אותי ב ‑ Google Partner Plex , בקמפוס 12  שיווק דיגיטלי שיווק דיגיטלי CONVERTEDCONVERTED

מטר הוצאה לאור בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר