עמוד:6
7 | החינוך האסתטי למימוש עקרונות המוסר : שילר וקאנט . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 139 מבוא . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 139 קאנט : אנלוגיה וסמל . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 145 קאנט : האנלוגיה בין יופי למוסר . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 150 קאנט : אפשרות של חינוך אסתטי למען המוסר . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 155 היחס של שילר לתורת המוסר של קאנט . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 157 שילר : כישלון המהפכה הצרפתית לכונן חברה מוסרית ומדינה חופשית . . . . . . 160 החינוך האסתטי למען מימוש המוסר והחירות . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 162 שילר : ביקורת על תפישה אינדוקטרינרית של חינוך אסתטי למען המוסר . . . . . . . . . 166 על התזה השנייה – ההוויה האסתטית כהוויה מוסרית . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 177 8 | תרבות של שקר : על כימות האיכויות והערכים בחינוך . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 183 היסוד החברתי לרמאות בבתי - הספר . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 183 על כימות הערכים והיחסים האנושיים . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 185 לביקורת הבורגנות הרכושנית . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 190 הניסיון לתיקון החברה באמצעות החינוך – בעיית הנחת - המבוקש . . . . . . . . . . . . . . 195 על הצביעות . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 200 9 | על חינוך לעצמאות ועצמאות החינוך – החינוך לנאורות לפי תאודור אדורנו . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 203 10 | סוף דבר – הערות אחדות באשר לרשות חינוך עצמאית ובאשר לתקווה . . . . . 215 רעיון חלוקת רשויות המדינה והפרדתן היחסית זו מזו . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 217 רשות חינוך עצמאית ; פינלנד כדוגמה למערכת חינוך אוטונומית . . . . . . . . . . . . . . . . 220 על התקווה . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 223 ביביליוגרפיה - ספרות מצוטטת ומאוזכרת . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 227 מפתח השמות . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 237
|