מבוא: מדוע נדרש לבחון מחדש את אחריות הפלטפורמות הדיגיטליות בישראל?

עמוד:12

ה צעה לסדר 1251 דוידי התגבשו לידי תזכיר חוק, ואולם תזכיר זה לא התפרסם מעולם . 2 בדצמבר 2022 השלימה ועדת בן חורין את עבודתה והגישה את המלצותיה . 3 במסמך זה אנו מציעים מתווה יישומי לאסדרת פעילות הרשתות החברתיות באמצעות הדין והרגולטורים הקיימים כבר בישראל, מתוך התייחסות ליוזמות האסדרה של משרד המשפטים ומשרד התקשורת בשנת ,2022 והערכת האפקטיביות שלהן מול המסגרת הרגולטורית שאימץ בתחומים אלו האיחוד האירופי בסוף שנת 2022 . תחילה נמפה את הצרכים החברתיים של מדינת ישראל והציבור הישראלי ביחס לפלטפורמות גלובליות בעלות נתח שוק משמעותי בישראל . לאחר מכן נציג את חלופות המדיניות האפשריות להתמודדות עם היקפי ההפצה הנרחבים של תוכן לא חוקי או מזיק ברשתות חברתיות ובפלטפורמות תוכן מבוסס-גולשים . בסוף המסמך נציע הצעת מדיניות קונקרטית המתרגמת את העקרונות האלה לחקיקה המתאימה למצב החברתי והרגולטורי בישראל, ונדגים כיצד אפשר להתחיל לספק הגנה לציבור הישראלי גם בלא הקמת רגולטור חדש או שינוי חקיקה ראשית . 2 נבו טרבלסי "משרד המשפטים מציג : החוק שיאפשר לתבוע בקלות את הרשתות החברתיות בישראל" גלובס 2022 . 9 . 29 . 3 "דוח הצוות המייעץ לשר התקשורת לבחינת האסדרה על פלטפורמות תוכן דיגיטליות" אתר משרד התקשורת ( דצמבר 2022 ) ( להלן : ועדת בן חורין ) .

המכון הישראלי לדמוקרטיה ע"ר


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר