פרק 2 - מיתוסים – המפץ

עמוד:13

מסע סביב עולם הקריירה | 13 השתדלה ליה לשמור על רמת הישגים טובה, גם במקצועות שלא עניינו אותה . ומטבע הדברים ככל שהיא הלכה והתבגרה, כך הצטמצמה מידת השליטה של הוריה בחייה . עם הזמן הפנימו הוריה שאין סיכוי שהיא תבחר ללכת בדרכם . גם אם יכריחו אותה להירשם למסלולי הלימוד ה'רגילים', היא כנראה לא תצליח בלימודים ולא תתמיד . הם ראו שככל שליה גדלה, כן הלכה והתחזקה אהבתה לתיאטרון . ולטענת מוריה, היא מוכשרת בתחום . בלב כבד התרצו הוריה של ליה ותמכו בלימודי המשחק שהיא כה רצתה . בתוך כמה שנים מסיום לימודיה היא הצליחה לפרוץ ולבנות לעצמה שפת משחק . הקריירה שלה כשחקנית כללה גם פרויקטים בחו"ל שאותם היא צלחה, למרות הקושי לשחק בשפה זרה . לדבריה של ליה, היא לא נאלצה להתפשר על ערכיה, ומעולם לא הצטערה על בחירתה להיות שחקנית . * * * " מי שלא מספיק מוכשר כדי ללמוד רפואה, הנדסה, אומנות או שפות, שילך ללמוד כלכלה . " האם זאת טענה מעליבה ? לפני שנענה על השאלה הזאת, בואו נבחן מה מסתתר מאחורי האמירה . לטעמי מאחורי כל אחד ממסלולי הלימוד שציינתי מסתתר סינון טבעי, לכאורה . למשל, אדם שנרתע ממראה של דם וסבל אנושי כנראה לא יוכל להיות רופא, גם אם הוא מבריק . בדומה לכך, אדם ללא חוש טכני לא יוכל להיות מהנדס, אדם ללא כישרון בתחום האומנות לא יהיה אומן . איכשהו נראה שבשביל להיות כלכלן מספיק להיות אינטליגנט ואין צורך בכישרון מולד כלשהו . הינה שתי נשים צעירות שבחירת הקריירה שלהן אינה מתיישבת עם התפיסה המוצגת .

ספרי ניב


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר