פתח דבר: ההתחלה

עמוד:10

מ אסק, שהיה אז צעיר בשנה מהגיל שהנרי פורד היה בו כשהציג את מודל T , 108 שנים קודם לכן, עלה לבמה על רקע מוזיקת טכנו קצבית וצרחות של אוהדיו ומעריציו . הוא התכוון לשנות את ההיסטוריה . הוא בא לבשר על תחילתו של עידן חדש . המשימה שלו ‑ לשנות את העולם ואולי אפילו להציל אותו ( ואגב כך גם ככל הנראה להתעשר ) ‑ היא זו שעזרה לו למשוך צוות של מנהלים שהפך את החזון שלו למציאות . הדמויות המרכזיות שעבדו תחתיו ‑ אנשים שמאסק גייס מתעשיית הרכב, מעולם הטכנולוגיה, ומקרנות הון סיכון ( ביניהם איש אמונו, אחיו קימבל ) ‑ התמוגגו מממדי ההתלהבות . על הבמה הראה מאסק תרשימים שמתארים את עליית הזיהום מפחמן דו ‑ חמצני וקונן על הנזק לכדור הארץ . "זה ממש חשוב לעתיד העולם," אמר לתשואות הקהל . סרטון מלוטש אִפשר לקהל לראות בפעם הראשונה איך תיראה מודל 3 . גם מבחוץ וגם מבפנים המכונית נראתה עתידנית . הקימורים והקווים הזורמים שלה מבחוץ הקיפו פְּנים שלא דמה לשום דבר שנראה עד אז בשוק הרכב . המחוונים הטיפוסיים נעלמו והוחלפו במסך יחיד, כמו טאבלט גדול, במרכז תא הנוסעים . המכונית נראתה טסה בכבישים המתפתלים שלאורך החוף של קליפורניה . הקהל הריע עוד ועוד . אחד הנוכחים צעק : "עשית את זה ! " מאסק שלט בבמה . הוא סיפר לקהל שטסלה כבר קיבלה יותר מ ‑ 115 אלף מקדמות בנות 1,000 דולר כל אחת, שהעמידו לרשות החברה 115 מיליון דולר נוספים . תוך שבועות טסלה כבר יכלה להתרברב ב ‑ 500 אלף הזמנות . זה היה מספר מדהים ‑ גבוה ב ‑ 32 אחוזים ממספר המכוניות שחברת טויוטה מכרה באותה השנה של דגם הסדאן הפופולרי שלה, הקאמרי . ואלה היו רק הזמנות מוקדמות ‑ אנשים שנכנסו לתור שנתיים לפני שייצורה של המכונית אפילו החל . הצוות של טסלה גיבש תוכנית שתאפשר להתחיל בייצור אטי של מכוניות . המטרה היתה שכמה אלפי מכוניות יהיו מוכנות עד סוף שנת ,2017 ושלאחר מכן קצב הייצור יוגבר משבוע לשבוע במהלך ,2018 עד שיגיע לקראת אמצע השנה ל ‑ 5,000 מכוניות בשבוע . היקף הייצור הזה ‑ 5,000 מכוניות בשבוע, 260 אלף מכוניות בשנה ‑ היה בעיני רבים מדד חשוב ‑ זה המספר שהגדיר מהו מפעל מצליח של יצרנית מכוניות גדולה . אם אילון מאסק וטסלה יגיעו למספר הזה, הם יוכלו להפוך לכוח חדש בתעשיית הרכב . אבל אפילו זה לא הספיק למאסק . הוא התרברב שכבר בשנת 2020 יוכל להביא את הייצור במפעל ההרכבה היחיד של החברה, הסמוך לעמק הסיליקון, ל ‑ 500 אלף מכוניות בשנה ‑ פי שניים מרוב מפעלי המכוניות בארצות הברית . קשה להפריז במידת הטירוף שהיו מייחסים לטענה הזאת אם מי שהשמיע אותה לא היה אילון מאסק . 10  טים היגינסטים היגינס

מטר הוצאה לאור בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר