פרק 1. רגולציה של מערכות בינה מלאכותית

עמוד:10

ה צעה לסדר 1047 החברתית פייסבוק ; 5 הכרעות בנוגע למדיניות סינון תוכן ברשת החברתית עם השפעות רוחב בעייתיות ; 6 ועוד . בד בבד, עולים חששות לגבי העתיד, למשל בכל הנוגע לאחריות לתאונות שיתרחשו ברכבים אוטונומיים, לטעויות במערכות לאבחון רפואי ועוד . 7 לכן, בצד ההכרה בתועלות הצפויות משימוש במערכות בינה מלאכותית ובמערכות מבוססות למידת מכונה, מתרבה העיסוק המחקרי בהתמודדות עם הנזקים שמערכות אלה עלולות לגרום — בין בשל מאפיינים אינהרנטיים של תהליך הלמידה לגווניו, בין בשל פעולה לא תקינה, ובין בשל הפעלה לא מבוקרת של המערכות על ידי גורמים זדוניים או רשלניים . לפיכך לנוכח החששות והסימנים הראשונים לתקלות במערכות אלגוריתמיות החלו להישמע קולות הקוראים לרגולציה על מערכות בינה מלאכותית, אשר תבטיח פעולה של מערכות אלו באופן שיקדם אינטרסים ציבוריים, בהם הגנה על זכויות אדם, הבטחת הפעילות התקינה של המערכות והתאמה לעקרונות משפטיים קיימים . ספרות אקדמית ומקצועית וכן מסמכי מדיניות מדינתיים ועל-מדינתיים מציעים מודלים לפיקוח על פיתוח מערכות בינה מלאכותית ועל השימוש בהן . 8 העיסוק ברגולציה של בינה מלאכותית מופיע בארבע סוגות של מסמכים : 5 Karen Hao, Facebook’s Ad - Serving Algorithm Discriminates by Gender and Race,mit t echnology Review , April 5, 2019 ; Information Commissioner’s Office of the United Kingdom, “Investigation into the Use of Data Analytics in Political Campaigns,” 11 July, 2018 6 ועדת ביקורת שהוקמה על ידי פייסבוק על מנת להתמודד עם טענות אלו פרסמה החלטות בנושא אשר מעודכנות באתר חברת פייסבוק . 7 ,a bbott לעיל ה"ש ,1 פרק ,3 בעמ' 50 - 70 . 8 Jessica Morley, Luciano Floridi, Libby Kinsey, & Anat Elhalal, From What to How : An Initial Review of Publicly Available AI Ethics Tools, Methods and Research to Translate Principles into Practices, 26 ( 4 ) s cience and e ngineeRing e thics 2141 ( 2020 )

המכון הישראלי לדמוקרטיה ע"ר


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר