מבוא

עמוד:14

14 ארי קטורזה התרבותית שלנו בתקופה זו . הדי מהפכת הפאנק, הפוסט-פאנק והניו-וייב ניכרים במוזיקה של העשורים האחרונים : החל בגראנג' של ניוורנה ובמיטב הבריטפופ של הניינטיז, דרך רבי המכר של הלהקה הבריטית ארקטיק מאנקיז ( Arctic Monkeys ) וכלה בשלל רבדים של מוזיקה אלקטרונית ואפילו פופ עכשווי . בישראל, שבה הפאנק מעולם לא השתרש כז'אנר לגיטימי, הם ניכרים לסירוגין במוזיקה של פורטיסחרוף, אהוד בנאי והפליטים, ב"מותק" של קורין אלאל ובשירים אחרים באלבום הבכורה שלה, אצל נושאי המגבעת, כרמלה גרוס ואגנר ושלל להקות אלטרנטיביות, ואחראים אף לפופולריות של סגנונות ג'מייקניים כגון רגאיי, סקא ודאב בקרב הקהל . אי לכך, אנחנו מקווים שאסופה זו תהיה מועילה גם לדורות חדשים של חובבי מוזיקה, שעשויים למצוא עניין בשורשי המוזיקה שהם אוהבים . "הרוקנרול נגמר, אתם לא מבינים ? זה נמשך 25 שנה והוא חייב להתבטל", אמר ג'וני ליידון, סולנה לשעבר של הסקס פיסטולס בפברואר 1980 . "הפיסטולס גמרו את הרוקנרול ; הם היו להקת הרוקנרול האחרונה . זה נגמר עכשיו, וחסל . וזה קרה לפני די הרבה 7 הפאנק אולי הטיל פצצת מימן על זמן, אם אתה חושב על זה" . הרוק הקלסי, אבל פתח את הדלת לאחת מתקופות הרנסנס של המוזיקה הפופולרית . ובכן, "בעיר אומרים שזו תקופה של כסאח", נזכר סחרוף בשירו . . . והוא צדק .

רסלינג


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר