מבוא

עמוד:12

הציבור בישראל אינו לומד תולדות ושפת האמנות כלל בשום שלב בחייו, דבר שמגביר עוד יותר את המצב שבו אמנות אינה חלק מחייו של מי שאינו מהתחום . ניתן להשוות, למשל, בין מקצועות כגון ביולוגיה, מתמטיקה ומקצועות ריאליים אחרים אשר נלמדים במגמת אמנות בתיכון, כך שכל אדם יודע משהו על אודות תחומים אלו, גם אם לא יעסוק בהם באופן מקצועי, בעוד שמקצוע תולדות האמנות נלמד כאמור רק על ידי תלמידי מגמת אמנות, דבר שמנציח את המעגל הסגור המאפיין תחום זה . לאור זאת ניתן לקבוע בפירוש, שהציבור בישראל הוא בור לגמרי בתחום האמנות הפלסטית, ועל כן גם לא ניתן לצפות שיהנה מהתבוננות ביצירת אמנות קונספטואלית ויראה זאת כבילוי . ספר זה מבוסס על מחקר אקדמי נרחב שמטרתו מוגדרת : להציע שיטה יסודית לשם יצירת מצב שבו אמנות תהפוך לחלק אינטגרלי מחייהם של רבים, שעבורם אמנות אינה מקצוע ולא הייתה תחביב קודם לכן . מטרת שינוי זה להביא למצב שבו ביקור בגלריה, במוזיאון או בחלל אלטרנטיבי יקביל לביקור בקולנוע, בתיאטרון או במופע רוק, וחלק אינטגרלי מתרבות הפנאי והעונג . בספר זה מוצגות גישות תיאורטיות ומעשיות ליצירת שינויים בהלכי הרוח בקרב הציבור בישראל, מתוך כוונה להביא לשינוי המשמעותי הרצוי . 2 על מנת להמחיש את מטרת השינוי נתאר לעצמנו סיטואציה שבה שתי נשים עומדות בתור לקופה בסופרמרקט, מקצוען אינו קשור כלל 2 המחקר עליו מבוסס ספר זה התפרסם בכתב עת אקדמי : Nava Sevilla Sadeh , " Municipal Creativity : Approaches to Pluralistic Curatorship in the Israeli Art Scene ," Philosophy Study 11 n . 12 December 2021 ( : 949 - 995 . ) 12 ⁄ קיר תשוקה

איפאבליש הוצאה לאור


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר