מבוא

עמוד:9

מבוא | 9 פרק ,7 "מגמות בחקר שיפוט וקבלת החלטות בספורט : עבר, הווה, עתיד וסוגיית ה'יד החמה'" ( שמחה אבוגוס ומיכאל בר - אלי ) , מציג גישות שונות לחקר של שיפוט וקבלת החלטות, בדגש על זירת הספורט . הפרק סוקר מחקרים בתחום קבלת ההחלטות, משלב דוגמאות ייחודיות מהעיסוק בספורט ומתמקד בסוגיה אחת שנחקרה רבות בארבעת העשורים האחרונים – "היד החמה" . פרק ,8 "קשב וביצוע בספורט" ( רוני לידור וגל זיו ) , עוסק במיקוד קשב ופיצול קשב של ספורטאים בביצוע מיומנויות מוטוריות סגורות, כלומר מיומנויות המבוצעות בסביבה קבועה שניתנת לחיזוי, ומיומנויות מוטוריות פתוחות – מיומנויות המבוצעות בסביבה משתנה הדורשת מהמבצע להפעיל שיקול דעת ולקבל החלטה בהתאם למתרחש . הפרק מספק הנחיות יישומיות לספורטאי כיצד לשפר מיקוד ופיצול קשב במגוון תפקודים ספורטיביים . השער השלישי, היבטים קבוצתיים, מורכב משלושה פרקים הבוחנים כמה סוגיות פסיכולוגיות בספורט המבוססות על שיתוף פעולה קבוצתי, דוגמת שיתוף הפעולה הנדרש במשחקי כדור ומחבט . פרק ,9 "כימיה קבוצתית בספורט" ( לאל גרשגורן ) , סוקר תאוריות ומודלים על שני תהליכים המלווים קבוצת ספורט : ( א ) לכידות קבוצתית : תהליך דינמי המשתקף בנטייה של חברי הקבוצה להתאחד ולהישאר מגובשים כדי להשיג מטרות מקצועיות ; ( ב ) קואורדינציה קבוצתית : פעולות מתואמות שהקבוצה מבצעת כדי להשיג את מטרותיה . פרק ,10 "מנהיגות בספורט" ( ירון בריל ) , סוקר את הגדרות המונח מנהיגות בספורט, בוחן את הקשיים הטמונים בחקר הנושא וסוקר כמה מודלים עדכניים המסבירים את תופעת המנהיגות בספורט . הפרק מספק גם כמה המלצות לטיפוח מנהיגות בספורט . פרק ,11 "תקשורת, משוב, חיזוקים וענישה בספורט" ( לאל גרשגורן, אסף בלאט, הילה שרון דוד ויונתן שריג ) , עוסק בסוגי תקשורת בספורט : תקשורת בין - אישית, תקשורת מקצועית, תקשורת מילולית ובלתי מילולית ותקשורת לא מכוונת . הפרק דן גם במתן משובים, חיזוקים וענישה בספורט ומסביר כיצד אפשר להשתמש בהם כדי להעביר מסרים . השער הרביעי, פיתוח מיומנויות התמודדות, כולל שבעה פרקים הדנים במיומנויות שעל הספורטאי והספורטאית לטפח אם ברצונם להגיע מוכנים פסיכולוגית לאימון, למשחק ולתחרות . פרק ,12 "מיומנויות מנטליות בספורט" ( איריס אורבך, שרגא שדה ובוריס בלומנשטיין ) , מציג את המיומנויות המנטליות הבסיסיות הדרושות לענפי

מכון מופ"ת


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר