|
עמוד:13
מדו פתהתי ת התכר הדה 13 שהיו חובה, בקורסים באנליזה מתמטית, בתורת המספרים, בגיאומטריה פרויקטיבית, בתורת המשחקים ובשאר הנושאים . אימצתי לי נוהג לפתור את כל הבעיות בסופו של כל פרק, לרבות הקשות ביותר . מאחר שלא נכחתי בשיעורים ולא הכרתי את הציפיות של המורים שלי, לימדתי את עצמי והייתי המורה הקשוח ביותר שלי . ובסופו של דבר, קיבלתי ציון 100 בכל מבחני הגמר . אבל הפעם, לציון 100 התלוותה תחושה של סיפוק עמוק שנבע מהשגת שליטה אמיתית בחומר וידיעה עמוקה שלו . באופן אירוני, למדתי יותר מתמטיקה כשהפסקתי לבוא לשיעורים . כתיבת התזה שלי היתה משימה קלה יחסית, אם כי הצירוף של עבודה במשרה מלאה עם עמידה בדרישות הקורסים הביא לכך שסיימתי את הלימודים לתואר הראשון עשר שנים לאחר שנרשמתי לאוניברסיטה . קיבלתי תואר הראשון באותו יום שהגיעה אלי ההודעה שהתקבלתי ללימודים בהרווארד, לתואר שני בתוכנית הבינלאומית למדיניות חינוכית . עברתי לבוסטון בשנת 2006 כדי להתחיל בלימודים, בלי שהיה לי ניסיון כלשהו בשימוש באנגלית בדיבור או בכתיבה ( כן, היתה כאן גם קצת רמאות מצדי : נעזרתי בכתיבה על מטרות הלימוד שלי בתוכנית בחברים דו-לשוניים ) . גם הפעם, הביטחון ביכולתי ללמוד, שרכשתי בשנות עבודתי עם גבריאל קמרה, עזר לי לנווט את חיי ולהשיג שליטה סבירה באנגלית בזמן קצר יחסית . אני ממשיך ללמוד עד היום . וזו אחת המתנות היקרות ביותר שהחיים העניקו לי . אחרי הכול, למידה היא מעצם טבעה מעשה של שחרור . אבל ההשפעה העמוקה של השנים שעברו עלי בעבודה לצד גבריאל קמרה וחברי במקסיקו מרחיקה הרבה מעבר לצמיחה האישית שלי . אולי היא מגיעה, וזה חשוב יותר, מכך שנוכחתי במו עיני בכוח מחולל השינוי שיש להתנסות בלמידה לעומק אצל אחרים — ילדים, צעירים ובוגרים כאחד . העבודה שהשקיעו גבריאל וצוותו ( רבים מהם היו בעברם מובילים של המיזם ללימודים על-יסודיים ) בטיפוח ובהפצה של פדגוגיה וסביבות המזינות מיומנויות והרגלי למידה עצמאית, עברה כמה סבבים . פעם אחר פעם ראיתי את העוצמה האדירה של למידה מעמיקה, המסוגלת לשנות את חייהם של אנשים, של קהילות, לשנות את העולם . הניצוץ בעיניים של ילדים ושל מבוגרים כאשר הם מוצאים פתרון לשאלה שהתמודדו איתה במשך ימים, התחושה המחודשת של ביטחון עצמי ושל הנאה מהלימוד,
|
מכון ברנקו וייס לטיפוח החשיבה

|