המבנה של המופע

עמוד:14

41׀נזר הפלאים ועוד מחזות מדרום הודו בבריכה המצויה במתחם ובחדר התלבושות . מעתה ואילך הם עוברים 'למצב סיפִּי המצוי בין אישיותו / ה ובין הדמות שהוא / יא מגלמים על במה באמצעות קשירת סרט אדום או שחור סביב 40 לאחר מכן מדליקים המתופפים שלושה פתילים של מנורתראשם' . שמן ממתכת הניצבת בקדמת הבמה כדי לקדש אותה ולהאירה . את האש מביא הכוהן מחיק המקדש שבו נמצא פסל של האל . הפעולה הטקסית של המתופפים מקדשת את האולם במשך המופע . הצַ'אקְיָאר מצטיידים בשמן שיספיק לכמה ימי המופע . כָאש הבוערת בעת הפולחן הוֶדִי תדלוק מעתה ואילך גם מנורה זו במשך כל ימי 41 המופע, וסופו מצוין בכיבויה . הקוּדִיָאטָם מצטיין במבנה אפיזודי מובהק, שבו מופע המתקיים מדי יום פועל בנפרד ממופעים המוצגים בימים האחרים, הוא שלם 42 בתום הטקסים המקדימים וטקסי ברכהועומד בזכות עצמו . ופיוס לאלים ולישויות אחרות מתחיל המופע, וזה יכול להימשך בין שלושה לארבעים ואחד ימים . ביום הראשון, בכוח הדמיון היוצר והביצוע הטקסי והתיאטרלי כאחד, הצַ'אקְיָאר מְחיה ומנכיח ( puṟappāṭә ) את הדמות על הבמה, בורא עולם ומלואו המתקיים 43 בעת מופע יחיד זה הדמות נזכרת בקורותיהעד תום המופע . מימים עברו ומעלה בזיכרונה אירועים שהביאוה הלום, לזמן ההווה 44 בפלשבק זה, ששמו נִירְוָהָנָם ( nirvahaṇam ) , השחקןבמחזה . מבצע תפקידים שונים, למשל : אלים, שדים, חיילים ומשרתים, 45 בעודו על הבמה הוא מחליף דמויותוגם חיות הנזכרות בסיפור . 46 ( pakarnāṭṭam ) , גם דמויות של נשים, ומספר את סיפוריהן . הנִירְוָהָנָם הוא טכניקה דרמטית, מוסכמה תיאטרלית, שהיא לוז הקוּדִיָאטָם . הוא בעצם כמו פְּרִיקְוֶל שקודמת לו סדרה של מהלכים 40 246 – 245 . Moser 2013, pp Richmond 1990, pp . 105 – 106 ; Gopalakrishnan 2011, p . 21 41 Narayanan 2022, p . 18 42 Shulman 2012, pp . 13 – 17 43 Raja 1964, pp . 36 44 Daugherty 1996, pp . 55 – 56 45 Paulose, 2006, p . 91 46

מוסד ביאליק


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר