|
עמוד:13
| 13 חמישים קריאות בסיפורי חסידים ואם כך, יכול הריקוד לכלול את בני ברק ואת נהלל כאחד, כשם שנכללים בו שמים וארץ . כשם שמרקדות בו המצבות שבאוקראינה עם חיינו הממשיים שבעולם הזה . ד . ועדיין לא פטורים אנו מלשאול מה הלאה . האין אנו זקוקים לסיפור חדש ? ה . מראשיתה עסקה התנועה החסידית בסיפור סיפורים, והחל מאמצע המאה הי"ט הפכו סיפורים אלו גם לתופעה ספרותית מגוונת ורחבת היקף . אלפי סיפורים סופרו ונמסרו בעל פה ובכתב . סיפורי החסידים מכילים אגדות ומדרשים, ומהווים בכך מעין המשך לעולם האגדה והמדרש של חז"ל . הגדרתו של הסיפור החסידי היא נושא לעיון ולדיון . יש שהגדירוהו על פי תפקידו המיסטי כאמצעי לליקוט ניצוצות הקדושה הפזורים במציאות ( יוסף דן, הסיפור החסידי ) . יש שפנו אל ההגדרה הסוציולוגית ואל העובדה שהסיפור סופר בחוג החברתי של הסביבה החסידית ( גדליה נגאל, הסיפורת החסידית ) , וישנן גם הגדרות נוספות . מה שברור הוא שהחסידים סיפרו סיפורים ללא
|
|