שילוב המחשב בפרויקט לשיפור "הדימוי העצמי הלימודי"

עמוד:95

בקמפוס ולהסביר להם מה נעשה בכל בניין "כאן לומדים ספרות, כאן לומדים פיסיקה, כאן לומדים מחשבים . . . וכדומה" . לאחר מכן התלמידים כונסו כדי לשמוע את הדברים שנשא בפניהם נשיא האוניברסיטה פרופסור משה קווה . תלמידים מצטיינים הרצו על עבודות שבצעו במהלך הקורס . בהתאם לעצתו של המפקח מר מלקמו אשר פיקח על סיום הקורס, הוזמנו חמישה יוצאי אתיופיה שהצליחו בחייהם : אישה שלמדה משפטים ופתחה משרד עצמאי, סופר, משורר וכן הוזמן המורה שלימד אותם מחשבים "בלמידה מרחוק" במשך השנה . כולם חלקו עם התלמידים את הקשיים שהתגברו עליהם עד להצלחתם מעוררת ההשראה . מכל אלה אשר דיברו בפני התלמידים, זכה בהערכה הרבה ביותר, המורה מר ראטה . כשהוא נכנס לאולם, כולם קמו על רגליהם, מחאו כפיים ושרקו בהתלהבות . המורה עשה סימן בידו ושקט מוחלט השתרר באולם . "אני רוצה לספר לכם על האריה שלא הייתה לו חברה", החל המורה לספר "הוא ראה את הכבשים שהן חיות יחד ואמר, למה שלא אצטרף אליהן ? הכבשים קבלו את האריה ברצון . אחרי חודש שהוא חי בתוכן אמרו לו : יש לך רעמה סביב הצוואר ולנו אין, תקצץ את הרעמה ותהיה כמונו . עשה האריה כדבריהן וקיצץ את רעמתו . לאחר חודש פנו אליו שנית ואמרו, תראה איזה ציפורניים חדות יש לך, קצץ גם אותן, והוא גם הפעם עשה כדבריהן . כעבור שמונה חודשים הוא לא היה אריה וגם לא כבשה . הלקח, הישארו אתיופים גאים" . מבנהו, שלביו ופעולותיו של הפרויקט המתואר היו במגמה להשפיע על הדימוי העצמי של התלמידים . המחשב שולב כאמצעי להשגת המטרה הפדגוגית - השפעה על הדימוי העצמי הלימודי של הלומדים . המחקרים שערכנו במשך השנים ספקו כלים, מושגים, דרכים לניתוח מתודות, להשגה של מטרת הלמידה . הם שלוו אותנו בהחלטות לגבי מתודה להובלת הקורס . המחקרים הנפיקו מושגים, מתודות, דרכי פעולה בהם ניתן להיעזר בתהליך הטמעת שינוי בארגון .

אופיר, ברוך


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר