פתח דבר

עמוד:10

10 עזרא - חיים היימס של ישוע לבין הרדיפה אחר כוח,ושאיפתו של המאמין בבשורתו שררה, עושר, מעמד וכבוד שהוא צורך קיומי עבור ממסד דתי בעולם הזה ? היהדות דתם של החלשים ולאהייתהלאורך כמעט אלפיים שנה, התנסתה בבעיות הכרוכות בכוח ושררה וחיבור עם ריבונות פוליטית . ורוחניכדת ללא מרכז פוליטיהומדינית . היהדות הרבנית התפתח שלא,השכילה למצוא דרכים ליצור זהות דתית קולקטיבית, היאככזאת נשענת על מקום, אלא על מערכת של ציוויים, ליטורגיה ופרקטיקות המעניקים משמעות לחיים כאן ועכשיו עם תקווה לגאולה עתידית . היהדות הרבנית מערכת של איזונים ובלמים שאפשרהבנוסף, פיתחה ט בתוך חברות עם מאפיינים דתיים אחרים תוך שמירההתערות כמיעו בנויהעל זהות דתית פרטיקולארית . למעשה, היהדות הרבנית אינה למציאות בה יש ריבונות מדינית ופוליטית ורוב יהודי, ומכאן נובע ,הצורך לחשוב מחדש על מקומה של הדת בכלל והיהדות בפרט ישראל . מדינתב * * * ביוגרפיה במובן המקובל מכיוון שהואאין זוספר זה הוא סיפור אישי . אינו מגולל את קורותיי, אבל הוא נוגע בנימים האישיים ביותר בכך שהוא עוסק באחד המאפיינים המרכזיים המגדירים אותי, הזהות הדתית שלי . נולדתי לאם יהודייה ואב יהודי בגולה והם הביאו אותי למדינה ביןשאת עצמה כמדינה יהודית . ספר זה עוסק בדיוק בתפרמגדירהה כר לבין היהדותיהזהות הדתית הפרטית והקהילתית איתה נולדתי בנ הספר הוא דיאלוג בין היהודימדינית איתה גדלתי בישראל . - הריבונית

כתב ווב הוצאה לאור בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר