|
עמוד:13
פתח דבר 13 וסמדר בר ‑ טל ב"חיברות לתרבות המתמטיקה - מה מגלים בלוגים של מתמחים להוראה כקריירה שנייה ? " . הפרק מתמקד בתהליך החיברות של מתמחים בהוראת מתמטיקה בקריירה שנייה אל תוך תרבות המתמטיקה . המחקר מתבסס על 518 פוסטים שפרסמו 36 מתמחים בבלוגים אישיים שכתבו במסגרת סדנת התמחות . הפרק יוצא משתי אסכולות סוציולוגיות - חיברות להוראה ותרבות תחום הדעת . המחקר מנסה לחשוף אם וכיצד תהליך החיברות של המתמחים לקריירה הקודמת בא לידי ביטוי בתהליך החיברות שלהם לקריירה השנייה בהוראת מתמטיקה . המחקר חושף את הקודים המרכזיים של תרבות המתמטיקה שאליהם חוברתו המתמחים ואת סוכני החיברות המרכזיים בתוך בית הספר ומחוצה לו . השער השלישי, "הדרך להוראה עוברת בפקולטות למתמטיקה, מדעים והנדסה", מזמין את הקוראים להתמקד באוכלוסייה ייחודית של הייטקיסטיים שבחרו לעזוב את עולם ההייטק, שבו יש שכר גבוה וסגנון עבודה ייחודי, לטובת הוראה בבית ספר . בפרק הראשון ליאת יוספסברג בן ‑ יהושע סוקרת את הספרות הקיימת בארץ ובעולם בנושא, הבוחנת את המאפיינים הייחודיים של עובדי ההייטק אשר משנים את הקריירה להוראה במקצועות ה STEM‑‑ - מדעים, טכנולוגיה, הנדסה ומתמטיקה ( , Science Technology , Engineering , Mathematics ) ואת האתגרים, התמורות והזיקות שהם מביאים עימם להוראה . הפרק בוחן בתחילה תיאוריות של בחירת קריירה, ניהולה ושינויים בנתיבה המקצועי . לאחר מכן נבחנים מאפייני תעשיית ההייטק ועובדיה ומאפייני העובדים והעובדות אשר בוחרים בהסבה מקצועית להוראה . בפרק השני, "התלמידים מעניינים אותי הרבה יותר מהלקוחות היפנים, שינוי קריירה מהייטק להוראה" מביאות אורנה שץ ‑ אופנהיימר ודליה עמנואל ‑ נוי את סיפורם של 15 מתמחים בהוראה מתחום ההייטק שהיו מהנדסים ובוגרי מגמות של מדעי מחשב, מתמטיקה ופיזיקה . ממחקרן עולות שלוש תמות מרכזיות :
|
|