פתח דבר

עמוד:12

פתח דבר 12 רצון, את סוגי הקשיים ואת רמת התמיכה מהסביבה . הממצאים הראו שקבוצת משני קריירה וקבוצת מורים סדירים אינן שונות בשביעות הרצון הכללית ( שהיא ברמה גבוהה למדי ) ובעוצמות הקשיים בכניסה להוראה . אך בעוד אשר אצל מורים בקריירה שנייה שביעות הרצון קשורה בעיקר לרמת התמיכה מהסביבה, אצל מורים בוגרי מסלולי ההוראה הסדירים היא קשורה ( ביחס שלילי ) לתחושת עומס . הממצאים מרמזים על כך שמורים בקריירה שנייה מגיעים עם מאגר אסטרטגיות להתמודדות מול הקשיים המקדם את יכולת ההסתגלות שלהם לדרישות . השער השני, "רק על עצמי לספר ידעתי : בלוגים אישיים של מורים משני קריירה", חושף את הקוראים לעוצמה של כתיבה רפלקטיבית בבלוג אישי ותרומתו להתפתחות המקצועית של המורה . הפרק הראשון נכתב על ידי סמדר בר ‑ טל ומציג לקוראים סקירה תיאורטית על כתיבה בבלוג אישי . שני הפרקים בשער זה מבוססים על בלוגים שפרסמו מתמחי M . Teach המשתתפים בסדנת מתמחים בהוראה . בפרק השני, "הדהודים ושילובים של קריירה ראשונה בקריירה שניה בהוראה אתגרים והתלבטויות", החוקרות סמדר בר ‑ טל וליאת ביברמן ‑ שלו חקרו במתולדוגיה איכותנית מבוססת ניתוח תוכן 1298 פוסטים שפורסמו ב ‑‑ 98 בלוגים שכתבו מורים בשנת הוראתם הראשונה בבית ספר . הפרק חושף את תהליכי החיברות וההדהודים מהקריירה הראשונה שמביאים איתם המורים לקריירה השנייה בהוראה, בדגש על סוגיות כגון כישורים, שעות עבודה, שכר, ריבוי מנהלים וניסיון מקצועי . הממצאים מצביעים על חמש תמות מרכזיות שעלו : מעבר לקריירה חדשה, ביטויים של הקריירה הראשונה בקריירה השנייה, סיפוק ומימוש עצמי, ביטויים של הורות כקריירה ראשונה והתלבטויות המלוות את המתמחים בהוראה במעבר לקריירה שנייה . בהמשך לכך, בפרק השלישי עוסקות החוקרות ליאת ביברמן ‑ שלו

רסלינג


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר