|
עמוד:11
11 אחריות חברתית של תאגידים : הדור הבא כי הבולטות של התאגידים הגדולים בחיי היום – יום של הצרכנים, כמו גם הישענותם על תדמית נקייה כחלק מרכזי באסטרטגיית השיווק שלהם, הופכת אותם לחשופים יותר . עבור התאגידים הגדולים מצב דברים זה הופך בהדרגה את הלחץ הציבורי גם 7 לסיכון עסקי, הן מבחינת הפגיעה במוניטין שלהם בקרב הצרכנים והן מבחינת יכולתם לגייס עובדים מוכשרים . כך הלחץ האמור מוביל את התאגידים לאמץ אסטרטגיות שונות של ניהול סיכונים כדי להתמודד עם הסיכונים התדמיתיים, וכן עם סיכונים משפטיים 8 ופיננסיים או עם אי – ציות לאסדרה . לסיכום, אפשר לומר כי הגורמים המרכזיים המניעים את התפתחותו של שדה האחריות החברתית של התאגידים הם העלייה המתמדת בכוחם של התאגידים ( ובעיקר התאגידים הרב – לאומיים ) , ההשפעה השלילית לעתים של כוח זה על החברה בכללותה והחשיפה האפקטיבית של היבטים אלה, המוליכים למודעות ציבורית למצב, וללחץ לשינויו מצד החברה האזרחית והציבור בכללותו . לכל אלה יש להוסיף את ההבנה מצד תאגידים כי התעלמות מהלחץ הזה תפעל לרעתם . מהי אחריות חברתית תאגידית כיום ? בשיח האקדמי והעסקי המונח "אחריות חברתית תאגידית" נתפס כמונח בעל "רקמה פתוחה", הכולל פרקטיקות מגוונות ולא אחידות שאינן מוסדרות באופן נרחב . מגוון הפרשנויות מרמז שהניסיון למצוא הגדרה כוללת אחת הוא כנראה חסר תוחלת, לכן הוצע לאחרונה להשתמש במונח כב"מונח מסגרת" הכולל את מכלול האופנים שבהם מוגדרים ומופעלים יחסי הגומלין שבין התאגיד ( company ) לחברה 9 בין שהם נגזרים מצורך בקבלת לגיטימציה חברתית ובין ( society ) . שהם נובעים מדאגות אתיות אמתיות או משיקולים עסקיים בלבד, ההנחה העומדת בבסיס הדיונים העכשוויים היא שלתאגידים עסקיים
|
|