הקדמה

עמוד:12

אחד ‑ אחד, אחרת אני נלחץ . עם שני החברים האלה אני יכול לדבר על דברים שמעניינים אותי . הם מעולים מבחינתי . ' "תסתובבי בבית הספר הזה או בכל בית ספר אחר," המשיכה המטפלת . "ותראי מגוון אדיר של התנהגויות 'נורמליות' לגיל חטיבת הביניים . את תראי נורמלי חנון, נורמלי ספורטאי, נורמלי מוזיקלי, נורמלי אמנותי, נורמלי טכנולוגי . ילדים נוטים להתקבץ בקבוצות שמעניקות להם תחושת ביטחון . בשלב זה, הבן שלך מצא את הקבוצה שלו . את ואני הולכות על קו דק : כיבוד הבחירות שלו, כשכל העת אנחנו ממשיכות להורות לו את המיומנויות הדרושות להרחבת האופק שלו בנינוחות . " לילדים שלכם יש זהויות חברתיות רבות . לקבל את כולן בזרועות פתוחות - ולפיכך, לקבל את הילד עצמו כאדם שלם - פירושו להגדיר מחדש מה זה "נורמלי" - בהתאם לאדם המסוים שניצב מולנו . אף על פי שעשרת הדברים שמתוארים בספר הזה אפיינו את הילד הפרטי שלי, הם לא מתארים - אין שום אפשרות שיתארו - את כלל הילדים עם אוטיזם . במקום זה, בכל ילד על הרצף האוטיסטי תמצאו חלק מהמאפיינים והצרכים האלה, באופן שישתנה מילד לילד וגם משעה לשעה, מיום ליום ומשנה לשנה אצל ילד נתון . לפעמים תהיה חפיפה בין המאפיינים והצרכים האלה, או שהם יתבטאו אחרת כאשר ההקשר או ההגדרה ישתנו, חברתית או פיזית . כך שבוודאי תבחינו שלאורך הספר אחזור ואדגיש נקודות מסוימות . זו איננה חזרתיות שבהיסח הדעת או מיותרת, זו הכרה מכוונת בכך שפעמים רבות יש לשמוע משהו יותר מפעם אחת, או לגשת אליו בדרך נוספת, על מנת להבין ולעכל אותו במלואו . עלינו להכיר בצורך הזה שלנו ‑ עצמנו על מנת שנוכל להכיר בו גם בילדים שלנו, כי זהו רכיב חיוני ביכולת ללמד ילדים אוטיסטים בדרכים שיהיו משמעותיות עבורם . זהו סִפו של עולם שלם של בחירות עבורכם ועבור הילדים שלכם, עשיר בהרבה מכפי שתוכלו להעלות על הדעת . 12  אלן נוטבוםאלן נוטבום

מטר הוצאה לאור בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר