|
עמוד:10
10 מימי חסקין | ניסים אבישר ( עורכים ) מהאידאולוגיה הפוליטית של המשיבים ומהאופן שבו הם ממוקמים במערך החברתי . מאמרם של זהבה ברקני וחנוך בן פזי, "עדתיות וגזענות בחינוך", מבקש לבחון את שאלת מקומן של העדתיות והמזרחיות במונחים של גזענות וחשיבה גזענית . במרכזו של המאמר עומדים למבחן השיח העדתי והאופן שבו המושג התפתח בחברה הישראלית, תוך מיקוד מבט במערכות הכשרת המורות והמורים במדינת ישראל . מאמרו של אדם הישראלי, "משיח אתני לשיח מעמדי : הון משפחתי, פריפריה מזרחית ומוביליות דרך השכלה גבוהה", עוסק באופן שבו סטודנטים מזרחים מהפריפריה, דור ראשון להשכלה גבוהה, מתייחסים לקטגוריות של "אתניות" ו"פריפריה" כשהם מתארים את הדרך שעשו אל האקדמיה . על פי המאמר, את מקומו של השיח האתני-מזרחי תופס בבירור שיח מעמדי-פריפריאלי . המאמר "ההיסטוריה בדו״ח ביטון : הפרד ומשול בכור ההיתוך" מאת נמרוד טל בוחן את המלצות תת- הוועדה להיסטוריה שפעלה במסגרת ועדת ביטון וקורא תיגר על מסקנותיה . המאמר קורא לדחייתו של כל ניסיון לשטח את העבר ולקידומו של נרטיב היסטורי עשיר במחלוקות על אודות הפרקים הנעימים פחות של ההיסטוריה הישראלית . מאמרה של דפנה יצחקי, "זה השפה שלך ? יא-וואלי - בין מזרחיות לתקינות בכיתת הלימוד", עוסק בשפה תקנית לעומת שפה לא תקנית, בייחוד בכיתות הלימוד . במאמרה נבחנת השאלות אם ובאילו אופנים דיבור "בלתי תקין" מתלכד עם דיבור "מזרחי" וכיצד המרחב החינוכי, המחויב לתקינות לשונית, מתמודד עם המורכבות של צורות לשוניות שיש להן סטיגמות שליליות ושבה בעת נושאות מטען חברתי, אתני וזהותי . המאמר "שינוי תודעה - פדגוגיה ביקורתית פמיניסטית" מאת גליה זלמנסון לוי עוסק בתהליכים של שינוי והתפתחות תודעה ביקורתית מזרחית פמיניסטית בקורסים של הכשרת מורות . המאמר מתאר כיצד העיסוק בזהויות וביחסי הכוח מוביל לשינוי תודעה . המאמר "פדגוגיה של אהבה - בית ספר
|
|