|
עמוד:325
כובש, קולוניאליזם בין חדה הבדלה להבדיל ידע ז׳בוטינסקי אוב□ שמגמתה קולוניזאציה, לבין — ומשפיל מדכא גם לפעמים נצלני, את לבנות המבקשים ועוני, מצוקה רדופי אנשי□ של התיישבותם ותכליתה עין העלים לא גם הוא ודלילת-אוכלוסין . לא-מפותחת בארץ ועתידם חייהם פיסית בהגירה ישיר קשר להם היה תמיד שלא וכלכליים, חברתיים מהיבטי□ ומשו□ ברבים, הלא-נודעים ממאמריו באחד ז׳ דן אלה כל על ארץ . לאותה : הרחבה ביתר ממנו לצטט בחרנו כך ובוהו . תוהו של יחס הוא לקנייני-מושבות והמתקדם התרבותי הציבור של היחס קניין-מושבות כל כאילו הדבר, משתמע ובהפשטה, להלכה זה בעניין לדון באים כאשר אילו בו . להתבייש אלא אין שבעצם גזל, של תוצאה מעין מאוסה, גניבה משום בו יש מושבו על לוותר חייבות היו אז כי ביושר, נוהגות היו וכו׳ הולנד צרפת, אנגליה, אשר גנוב, כסף הוא מרכושו חלק כי לו, משנודע היישוב, מן שאיש מכיוון — תיהן ליורשי הגניבה את שישיב הדין מן — כיסו לתוך מישהו מידי שילשל סבו או אביו הנחה תשמעו לא לעולם גיסא, מאידך אולם, לבית-חולים . אותה ינדב לפחות, או, הנגזל, על רוגז מתוך מדברים הם כי אף וכר : ההולנדים הצרפתים, האנגלים, טובי מפי כזאת שכבר הקניינים, על תוותר שארץ-מולדתו מהם, איש ירצה לא חדשות, מושבות סיפוח אמנםשהוא פתגם יהודי, פתגם אומר להשיב", אין התפוס "את לא-כשרה . בדרך נרכשו המציאות . את הולם הוא אבל ציני, פירושה וזה צבועים . אלא אינם אנשי-הפרוגרס שכל בכך, לפרשה אין זו סתירה אולם המוסרית הגישה שאף יסתבר, בה, משיתעמקו צורכה . די הבעיה על חשבו לא היחיד : העקרונות עיקר שהרי כל-כך, פשוטה אינה זולתך", מאדמת "קח לשאלה : גרידא המצוקה . עקרון הוא המוסריים המעט, מן מעט יש ולשכנו גדולות אחוזות בעל הוא אחד כאשר סתם, אנשים בקרב חסרי- איכרים בין מאדמתו ומחלקים מבעל-האחוזות לוקחים אם לעוול, הדבר נחשב לא חקלאית . ריפורמה כל של היסודי הרעיון זהו להיפך, קטנים . שטחים בעלי או קרקע האומות . בין ביחסים גם זה רעיון על-פי לנהוג אין מדוע להבין, וקשה יכול, אינו ה״הוא" כאשר יותר, עוד מתבלטת מזולתך" שב״נטילה זו מוסרית הצדקה בפרסה משתמש בעל-אחוזות כאשר למשל, כדבעי : שדותיו את לנצל רוצה, אינו או או באנגליה ) ! כאלה מקרים שיש ( אומרים, לציד-שועלים שדה-תבואה של מרובעת שעליו אדמה, שטח נפשות אלפי כמה בשביל תפס קדם בימי אדומים אינדיאנים של שבט מיליונים . חמישה כיום יושבים הקרקע חייבת הרי בלבד, המוסרית הבחינה מן בקניין-האדמה לדון מבקשים אמנם אם ולתור להתבונן ישקרקע, להם אין ואם קרקע . מחוסר הסובלים אלה, של קניינם להיות למדי" ( "גדולים למדי גדולים שטחים בעל שהוא עט, או שבט שוכן בו בעולם, מקום אחר מאדמתם לקחת יש עשירי-הקרקע ומאלה מדי . פחות בהם ומשתמש לאוכלוסיה ) ביחס והתיישבות מצוקה 325
|
|