|
עמוד:289
ארץ- על השליטה את לעצמם לתבוע מוסרית" "זכות אין ליהודים כי הדעה, ת לווה — הערבים ומספר יהודים 100,000 רק מצויים בארץ-ישראל כי מוסרי, זה אין ישראל . ליהדות לה ואסור רוב . על שליטה מיעוט בשביל לתבוע — הדבר פירוש ! 600,000 לדרוש לנו שזכות היחיד, הדבר בלתי-צודקות . דרישות העמדת על-ידי ריחה את להבאיש - - - - - - - עוד . ולא והקולוניזציה״, האימיגרציה ״חרות דק הוא האימיגרציה "חרות כי ברור, שיהיה מן-הדין כול קודם טענות . באותן ונתבונן הבה יהיה זה דבר אם אפילו משפטי . תוכן כל ללא ריקה, מלה אלא אינה והקולוניזציה" כוח אותו בדיוק לו יהיה במציאות הרי בינלאומית, ועידת-שלום של בהחלטותיה רשום יהודי של לשווי-הזכויות ה״ערב" ברלין, בחוזה המפורסם לסעיף שיש וערך, התיישבותנו שגורל למחשבה׳ ונסתגל הערבות ,רעיון על שנוותר או - - - - - - - רומניה . הישר שיצעד או — אחרת או זו ממשלה של הטוב ברצונה תלוייהיה בארץ-ישראל השלטץ מסירת הריהי : האמיתית והערבות ערבות-של-אמת . ונתבע מטרתנו לקראת כלשהי . אחרת בצורה או "צ׳ארטר" בצורת בידינו, המקומי נזכרו שגה, עשרים לפני עליה שחתמו אנשים אותם באזל . תוכנית תובעת זאת את שבעזרתה תחבולה׳ איזו למצוא הם מנסים עכשיו כלל . מוסרית שאיננה לפתע-פתאום, אנשים מאותם אחד הצניעות . את לאבד לא וגם נכס איזה לעצמם לרכוש גם יוכלו אנו דימוקראטי . ואפילו למדי צודק שכזה, מודוס מציע "הייתי מכבר : לא זה אלי כתב ייבחר הפרלמנט לארץ-ישראל . אוטונומיה אלא לעצמנו, צ׳ארטר לא לתבוע חייבים אלה, לכל תוענק זכות-הבחירה כאחת . והערבית היהודית כולה, האוכלוסייה על-ידי מספרים בערך נשיג כזאת בשיטה ומין . לאומיות הבדל ללא וכתוב, קרוא היודעים והנשים הגבריםכל אבל נפש, 100,000 סך-הכול בארץ-ישראל מונים היהודים כאלה : הערבים המינים . משני בוחרים 40,000 כ- ליהודים יהיו כך ; וכתוב קרוא יודעים הבוגרים הווה הדרישה, אחר למלא תוכל שלא כמעט הנקבית האוכלוסייה אבל איש . 600,000 מונים נפוצה אינה והכתיבה הקריאה אמנות הזכרים בקרב גם המחצית ; נופלת שמייד אומר, בשיטת- שימוש תוך - - - - - - בוחרים . 25,000 כ- יתלקטו שבקושי יוצא, ; בכפרים ביותר להיבחר צריך הראשון הפרלמנט חזק . רוב הראשון בפרלמנט לנו יהיה זו, מעין בחירות מוצאת כיצד במספרנו . יפה להתעצם נוכל כבר זו תקופה ותוך שנים, עשר של לתקופה שהתוכנית ייתכן, זאת . שאלה על להשיב מה יודע, איני — בעיניך ? ״ חן זאת תוכנית שעניין נסתרת, מחשבה על מושתתת שהיא טוב, זה אין ואולם מחוכמת, באמת היא היהודי לעם ארץ-ישראל של כמסירתה — אידיאליסטי-מוסרי עניין אידיאליסטי-צודק, אלא אינו כביכול, בעצם, הוא — ■ולתחייה להתיישבות שם שיזכה על-מנת הנרדף, — תחבולות . מיני בכל אותו להסוות הכרח שיש ונעדר-מוסר, נעדר-צדק עניין וסנטימנטאליות . נקיפת-מצפון של שלהם המבע עם מאוד משונים לפעמים, הם, היהודים שונאיהם . של אפילו לעיתים יריביהם, של המר גורלם על אנחות השמעת על מתענגים הם רחמנות רגשי שעבר, מה כל לאחר היום, אפילו המביעים יהודים, עשרות לי מוכרים וציונות מוסר 289
|
|