מבוא

עמוד:9

מבוא | 9 ספרית בכללותה . כמו כן עמותת אי"ל בניהולו של גיא פיורוביץ' פועלת לקידום ויסות עצמי ומוטיבציה של נוער בסיכון . יחד עם עמיתיי המרצים במכללת אורנים גיבשתי תהליכים שנועדו לשלב את הוויסות העצמי במערך ההוראה של המכללה, ובייחוד בחוג לחינוך מיוחד . מרצים רבים במִגוון חוגים במכללה למדו את הנושא ושילבו תהליכי ויסות עצמי בהרצאות שלהם . העבודה עם שותפים נאמנים אלה העשירה את ההבנה שלנו באשר לפוטנציאל של פדגוגיית הוויסות העצמי . התובנות העולות מהתהליכים הללו מוצגות בספר זה . הספר נכתב מתוך אמונה עמוקה שפדגוגיה של ויסות עצמי יכולה לגרום לשינוי מהותי במערכת החינוך . התפיסה, הידע והכלים הייחודיים אשר מוצגים בספר מקדמים את הלמידה האוטונומית של תלמידים, מחזקים אותם קוגניטיבית, רגשית וחברתית, משפרים את דרכי הפעולה שלהם, ובד בבד מסייעים להצמחת הצוותים החינוכיים . תקוותי היא שהספר יאפשר לאנשי חינוך ולמורי מורים ליישם בעבודתם כלים לקידום הוויסות העצמי ולשפר את איכות החיים שלהם ושל תלמידיהם . מבנה הספר הספר כולל שישה חלקים : מבוא, ארבעה שערים וסיכום . פרקי הספר עוסקים בפנים הרבות של הוויסות העצמי : תאוריה, אפיון תהליכים בשטח וכלים יישומיים במִגוון תחומים . הקריאה בספר יכולה להיות מודולרית – כל קורא יכול לבחור את הנושאים שרלוונטיים עבורו ולהתמקד בהם . מפת החומר של הספר ״קומץ שמיים ביד״ : קידום תהליכי ויסות עצמי בבית הספר ובגן סיכום : הוויסות העצמי של דוגמאות המורים כלים לקידום התערבויות להתערבויות הוויסות העצמי כלים לקידום בגן הוויסות העצמי מבוא : פתח דבר בכיתה מסגרת תאורטית המבוא כולל פתח דבר שמוצגים בו הרקע לכתיבת הספר ומבנה הספר . המסגרת התאורטית שבאה מייד אחריו, עוסקת בהגדרות, בתהליכים ובסוגים של ויסות עצמי, בהתפתחות הוויסות העצמי בגיל הרך, בקשר בין ויסות עצמי למוטיבציה, בתוכניות התערבות בנושא ויסות עצמי בגן ובבית הספר, בתהליכי הערכה, בקשיים ביישומו בשטח של הוויסות העצמי ובחשיבותו לאנשי החינוך עצמם .

מכון מופ"ת


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר