מבוא

עמוד:13

13 אופרת הסבון הישראלית השאלה המחקרית בקורפוס : מהם הביטויים המקומיים — החזותיים, החברתיים, התרבותיים והמילוליים — בטלנובלות ובאופרות הסבון הישראליות . להלן הקודים שזוהו : 1 . הקוד הסדרתי — שם הסדרה והפתיח . 2 . קוד החלל — ייצוג חזותי המכיל בתוכו את המקום : לוקיישן ( אתר צילומים ) ונוף . 3 . קוד הזמן — זמן ואירועים מקומיים . 4 . הקוד הדמוגרפי — הדמויות והביוגרפיה האישית שלהן, בצד ההתנהלות הדרמטית . 5 . הקוד המילולי — עושר השפה והמונחים המקומיים . ספר זה מבוסס על צפייה שיטתית בכל סדרות הדרמה היומיות הישראליות בהמשכים שהופקו בישראל בשנים 1996 - 2006 . כדי לתחום את הקורפוס נבחרו חמשת הפרקים הראשונים וחמשת הפרקים האחרונים של כל סדרה . הבחירה נובעת מקביעתו של אברקומבי ( Abercombie ) שלפיה המאפיינים האיקונוגרפיים של כל סדרה נקבעים כבר בפרקים הראשונים ואינם משתנים לאורך 7 כל עונת השידורים . הקורפוס כולל את הסדרות האלה : רמת אביב ג' ( 1995 - 2000 ) , כסף קטלני ( 1997 - 1998 ) , סיטי טאוור ( 2000 - 2001 ) , לגעת באושר ( 2000 - 2001 ) , לחיי האהבה ( 2002 ) , משחק החיים ( 2003 ) , אהבה מעבר לפינה ( 2003 - 2005 ) , החצר ( 2003 ) , מיכאלה ( 2004 ) , השיר שלנו ( 2004 - 2007 ) , טלנובלה בע"מ ( 2005 ) , פיק אפ ( 2005 ) , האלופה ( 2005 - 2007 ) . הפרק הראשון מתאר את ההתפתחות ההיסטורית של ז'אנר סדרות הדרמה היומיות בהמשכים אשר הופקו בעולם ובארץ . מתוך הממצאים המוצגים בפרק זה עולה כי סדרות הדרמה הללו הן

רסלינג


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר