|
עמוד:8
8 | ילדות בחברה הערבית בישראל הפלסטינים ומציג שאלות קשות לחברה הישראלית שבקרבה ילדים נאלצים לבלות את ילדותם בעבודה האסורה על פי אמנת האו"ם שמדינת ישראל חתומה עליה . השער השלישי - אם, משפחה ומדריכה - דיאלוג מבנה ידע - מאיר סוגיות הנוגעות למעגלים ולהקשרים המשפחתיים והחינוכיים שילדים גדלים בהם . המאמרים דנים באינטראקציה בין הורים לילדים בעת קריאת ספרים לילדים ובדימוי המשפחה בספרי ילדים ערביים וכן בשיח חינוכי של אימהות ערביות ממזרח ירושלים . שער זה מסתיים בתיאור חוויותיהן של מדריכות חינוכיות בגני ילדים ערבים, והשיח עמן פותח צוהר להבנת היבטים חשובים בעולמן שלהן ובמסגרות החינוכיות שילדים חיים בהן . שער זה מחדד ומעמיק את הבנתנו באשר לחשיבותה של אינטראקציה דיאלוגית עם ילדים, המעוגנת בתפיסה ערכית הרואה בילדים שותפים ליצירת חברה סובלנית ושוויונית, תוך כדי שילוב בין המורשת התרבותית לבין פתיחות לחוויות החיוביות שהעולם הגלובלי מזמן .
|
|