פתח דבר

עמוד:14

14 אורנה שץ-אופנהיימר מודעות עצמית עשירה יותר ויוכל לממש את הפוטנציאל הטמון בו באופן מיטבי ( 2020 Cruz, Goff and Marsh, ) . 4 . החונכות הדיגיטלית ( E - Mentoring ) יכולה להתנהל בעולם גלובלי במרחבי האינטרנט . חונכות יכולה להתנהל כתהליך סינכרוני או א-סינכרוני, במפגשים פרטניים או במפגשים קבוצתיים וירטואליים . המרחב של העולם הדיגיטלי יכול להתקיים ללא הגבלה של מקום וזמן . למשל, ניתן לקיים הדרכה וחונכות בתחום מקצועי ייחודי על ידי איש מקצוע כמהנדס, איש הייטק או איש שיווק הנמצאים באזורים גיאוגרפיים אחרים ( 2011 Williams, Sunderman and Kim, 2012 ; Gentry, ) . ימי הקורונה חשפו בפנינו תחום ייחודי זה של חונכות באמצעות שיח אינטרנטי מרוחק שבו נוצר מרחב מקצועי וירטואלי ; לעיתים נדמה שתחום זה מאפשר אנונימיות וניטרליות ואף מקנה תחושת ביטחון ( 2020 Flores and Gago, ) . 5 . החונכות ההפוכה ( Reverse Mentoring ) היא חונכות שמתקיימת בארגונים מקצועיים שבהם השונות משתקפת לא במבנה ההיררכי שלה או בוותק של העובדים אלא באפיון של האוכלוסייה או בייחודיות התחום, למשל קבוצות צעירים או קבוצות המייצגות שונות תרבותית או מגדרית . בחונכות כזו, למשל, עובדים צעירים הבאים מתחומי חדשנות טכנולוגיים ומשתלבים בארגון ללא תשתית דיגיטלית מפותחת הם אלה שמלווים את הוותיקים העובדים בארגון . מטרותיה העיקריות של גישת החונכות ההפוכה הן גיוון מקצועי, הכלה תרבותית ומיצוב ומיתוג הארגון כמגוון, אטרקטיבי וחדשני . דווקא העיסוק בפערים טכנולוגיים או בגיוון ובשונות תרבותית יוצרים מרחב חדש של חונכות, וזו במהותה יוצרת נקודות מבט חדשות המערערות על התפיסות הרווחות, ומאפשרת לוותיקים להיחשף למציאות משתנה ולתפיסות חדשות ( 2019 , . Clarke et al ) . 6 . המודל האלטרנטיבי ( Alternative Mentoring Model ) מבוסס על

רסלינג


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר