1 להיות מורה עם אג׳נדה

עמוד:14

14 אדלר בבית הספר 2 , 1 ותלמידו, ממשיכו רודולף דרייקורסאלפרד אדלר טענו שהתנאי הפסיכולוגי החשוב ביותר ללמידה הוא תחושת שייכות וערך עצמי . ילדים פנויים ללמידה רק כאשר הם מרגישים שייכים, רצויים ובעלי ערך . אך מה המשמעות להרגיש בעל ערך או להרגיש שייך ? הכוונה היא לתחושה ולידיעה שאנשים זקוקים לנו, שואלים עלינו וחשים בחסרוננו . אם אנחנו לא חווים זאת, אנחנו לא פנויים להתפתחות . כאשר תלמיד לא מרגיש שייך, רצוי או בעל ערך — הוא אינו לומד . במקום זאת הוא עסוק בתחושת הערך הירודה שלו, וניסיונותיו לפצות עליה מתגלמים לעיתים במה שאנו מכנים “בעיות משמעת" . נקודת המוצא היא שתלמיד אשר חוֹוה תחושת שייכות וערך איתנה, פנוי לגייס יכולות ללמידת תכנים ולהפנמתם, להתפתחות ולתרומה לעצמו ולחברה . על כן, המטרה הראשונה 1 אלפרד אדלר ( 1870 - 1937 ) התחיל את עבודתו עם אנשים כרופא בווינה ( 1895 ) . בשנת 1900 הוא הכיר את פרויד ובהמשך הפך לאחד מתלמידיו והיה לנשיא האגודה הפסיכואנליטית . בשנת 1911 הוא התפטר מתפקידו בעקבות חילוקי דעות עם פרויד, וב - 1912 ייסד אסכולה חדשה : הפסיכולוגיה האינדיבידואלית, המתייחסת לאדם בדרך הוליסטית, ללא חלוקה לרכיבים שונים של האישיות . 2 רודולף דרייקורס ( 1897 – 1972 ) היה תלמידו וממשיך דרכו של אדלר . כתביו מבוססים על התאוריה של אדלר, ואפשר לראות בהם קשר לפילוסופיה של הדמוקרטיה ולעיקרון השוויון האנושי . דרייקורס כתב את הספר "פסיכולוגיה בכיתה" ( 1976 ) וחיבור זה מתבסס עליו במידה לא מבוטלת .

ספרי ניב


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר