|
עמוד:ח
ח תוכן העניינים פרק שני : נטיעת הכרם הראשון 79 - 88 המסורת המקראית על נטיעת הכרם הראשון בתום המבול ( בר' ט,כ-כז ) לאור מקבילות מן המסורת הגנאלוגית היוונית 79 א . נוטע הכרם הראשון בסיפור המקראי 80 ב . המסורות היווניות המקבילות 81 ג . גלגולי המסורת באגן הים התיכון המזרחי 84 פרק שלישי : האשה הראשונה ומוצא הרע בעולם 89 - 112 בריאת האשה הראשונה ומוצא הרע בעולם במסורת הגנאלוגית היוונית ובמקרא 89 א . הסיפור המקראי וההקבלה מן העולם היווני 90 ב . מורשת המזרח הקדום בסיפור פנדורה 94 ג . המסורות הגנאלוגיות 102 ד . ייחודו של הסיפור על האשה הראשונה בשתי התרבויות 108 פרק רביעי : השמדת דור הגיבורים 113 - 134 סיפור בני האלוהים ובנות האדם ( בר' ו,א-ד ) לאור 'קטלוג הנשים' ההסיודי 113 א . המסורת המקראית 114 ב . פרגמנט 204 ( M - W ) ב'קטלוג הנשים' ההסיודי ומסורות יווניות קרובות 117 ג . מסורת משותפת וגלגוליה 127 ד . למקומו של סיפור בני האלוהים בספר בראשית 132 חלק ב : מאדם לעם — דפוסים ספרותיים פרק חמישי : גיבורי התרבות הראשונים 137 - 168 דפוס 'הממציא הראשון' במסורות המוצא של מזרח הים התיכון 137 א . דפוס 'הממציאים הראשונים' בספר בראשית 137 ב . מורשת המזרח הקדום 143
|
|