|
עמוד:10
10 רות גולן חיי הרוח הבוגרים שלי נעים בשני מסלולים שנראו רוב שנותיי כקווים מקבילים שלעולם לא ייפגשו . במסלול אחד התנסיתי בחקר הנפש והסיבתיות הנפשית על פי הפסיכואנליזה . במסלול השני הלכתי בדרך החיפוש הרוחני אחר אמת טרנסצנדנטית, אמת הנוגעת לסיבה ולתכלית של היותנו בעולם . בנקודת הצומת בין ילדות לבגרות קראתי שני ספרים ושניהם השפיעו ומשפיעים על כל דרכי . פירוש החלום של פרויד ו הפסיכולוגיה של האבולוציה האפשרית של האדם על פי תורתו של גורדייף מאת אוספנסקי . שנים ארוכות עסקתי בפסיכואנליזה כפי שפיתח אותה פרויד בקריאה המיוחדת והרדיקלית של לאקאן, התעניינתי וכתבתי על שילוב השיח הפסיכואנליטי בשיח התרבותי העכשווי ובמקביל כתבתי שירה . ספר זה הוא תוצאה של הטיית הדרך לכיוון רוחני יותר בעקבות מפגש שנוצר בין שני המסלולים הללו . המפגש התרחש בין השאר כפועל יוצא מאי – נחת ומאכזבה מהאפקטים של הפסיכואנליזה כפי שאני רואה אותם לאורך זמן . בעיקר בכל מה שנוגע להתעלות מעבר לנרקיסיזם הפתולוגי של אנליזנטים ואנליטיקאים כאחד . אי – הנחת הובילה אותי לחפש ולגלות מחדש את התהליך ההתפתחותי של הרוח בפרט ושל היקום בכלל . היקום ענה לקריאתי וזימן לי מפגש גורלי עם המורה הרוחני והפילוסוף אנדרו כהן, שפיתח את התורה המכונה בפיו "הארה אבולוציונית" . מאז תחילת המילניום אני תלמידתו ושותפתו לדרך . אין כוונתי לומר שהאמיתות של הפסיכואנליזה באשר לנפש מוטעות, אלא שהן מוגבלות אם לא מתבוננים בהן בהקשר רחב יותר ומשלבים אותן עם הממד הרוחני . ספר זה מתבסס בעיקרו על תורתם של שלושה מורים — זיגמונד
|
|