|
עמוד:12
12 רות גולן התשובה אינה צומחת מתוך מחשבה תיאורטית בלבד, אלא גם מן המעשה, מן הפרקסיס . מהתצפיות הקליניות וממעשה ההוראה . מן החוויה האישית והקולקטיבית . את כל אלה אנסה להגיש בספר במצרף משולב . אם נסתכל בפסיכואנליזה מן ההיבט של התפתחות התודעה, נראה את תגליותיו של פרויד, את המסע שערך לאקאן בקריאתו תגליות אלה ואת ההתפתחות שחלה בתיאוריה אצל שניהם, לא רק כהבנות חדשות בתיאוריה, אלא כמסע התפתחותי, קודם אצל פרויד ואחר כך אצל לאקאן, של הידע על אודות האדם והעולם . כפי שכתב יונג לפרויד באחד ממכתביו : "מעל הכול מציינת עבורנו התורה שלך את ההתפתחות הגדולה ביותר של ההכרה ואת ביטויו 4 של עידן חדש, מלא באינסוף פרספקטיבות" . אין מדובר רק בהתפתחות של נקודות מבט שונות אלא גם בהתפתחותה של איכות התודעה ביחס לידע . אין לי ספק שהדברים כבר נכתבו ונאמרו על ידי הוגי דעות ואנשי רוח חשובים ופורצי דרך ; ובכל זאת, משהו בוער בי לומר את הדברים כפי שאני מבינה אותם . כפי שזה רשום בנפשי ובגופי ממש .
|
|