|
עמוד:11
תקציר 11 רשימת עקרונות הפעולה בשלבים השונים ע ק ר ו נ ו ת ל ש ל ב ע י צ ו ב ה מ ט ר ו ת 1 . מחויבות למדיניות ארוכת טווח הכוללת סדרי עדיפויות ברורים המאפשרים מיקוד מאמץ . 2 . ביסוס מטרות המדיניות במענה לצורך במציאות . 3 . ניסוח יעדים בהירים . 4 . מעורבות של השר והדרג הפוליטי היא תנאי להובלת שינוי מערכתי . ע ק ר ו נ ו ת ל ש ל ב ע י צ ו ב כ ל י ה מ ד י נ י ו ת 5 . בחירת כלי המדיניות האופטימלי לקידום המטרה . 6 . שינוי מדיניות מחייב התבוננות פדגוגית . 7 . שיתוף מגוון בעלי עניין ובהם אנשי השדה ( אנשי חינוך, ארגון ומינהל ) ומומחים למיניהם . 8 . תכנון גמיש ושמירה על דרגות חופש המאפשרות התאמה לצרכים המקומיים והמשתנים וליוזמות מהשטח . ע ק ר ו נ ו ת ל ש ל ב ה י י ש ו ם 9 . שיתוף של מגוון גורמים הפועלים באקוסיסטם 1 בשלב היישום יסייע להצלחה . 10 . עיצוב מבנה ארגוני תומך שינוי . 11 . התמקצעות ורתימה של אנשי החינוך בשדה . 12 . תכנון התקציב בהתחשב בצרכים לטווח הקצר והארוך, ויצירת גמישות תקציבית לצרכים המקומיים ולצרכים המשתנים . 13 . תחזוקת השינוי כוללת הפקת תובנות ולקחים לאורך זמן מתוך שמירה על רלוונטיות השינוי . 1 אקוסיסטם : מערכת אנושית על מכלול בעלי העניין המרכיבים אותה ומגוון רשתות הקשרים המתקיימים בה .
|
|