התיאטרון: לקרוא עולמות

עמוד:9

9  התיאטרון לקרוא עולמות עם שלושת ( Orpheus Descending ) אורפאוס בשאול במחזהוויליאמס י טנסי א האמריק , המיתוסים . האמריקאי " מיתוס הדרום " ו הנוצריהמיתוס , פגאני - הקלאסי : המיתוסים שלפיה , אמונית - קשים להעניק לאדם כלים להבנת עולמו בגישה הדתית שגם הם מב מתבררים , " הצודק והראוי , הנכון " מכתיב את עצמו על העולם בבחינת " בפנים " ה . עד הרצח הבלתי נמנע – במחזה כמקור הרוע וכגורמים לאומללות אנושית של הר לא זז ה מנתח את ההצג , " מישורים צולבים בין בדיון למציאות " , המאמר השלישי , בבימויו המאוד ייחודי של שניר , הצגה זו . בבימויו של חנן שניר הבימה גלעד עברון ב אבל הוא נקלע לתוך נכלולי תאוות השלטון ; משקפת את האדם שטוב לו בעולמו הקטן , לאתוס ולדת , המתחפשים למיתוס , השליטים . כמוהו , של מי שאינם חיים בתום והוא מוצא עצמו במאבק , מחלה חברתית חשוכת מרפא מבעבעים לתוך עולמו כמו שכופה את , פוליטי מתוחכם - הוא מבצע תרגיל תיאטרוני , כשזה לא צולח . הרואי לשרוד – דרכו בשלום על שועי העולם שוחרי המלחמה שסביבו בתמורה למחיר האולטימטיבי . מותו שלו חושף את בעיות שחזור , " והתרגיל המרושע – השִ בנוּת – השחזור " , המאמר הרביעי . של מבט לאחור בפערים של שנים רבות מפרספקטיבה ענבל מחול - המופעים בתיאטרון חיפוש האותנטיות של המופע המקורי בדיסציפלינה של : וליתר דיוק – " חיפוש האמת " וכחושף לבטים כנים באשר , מצד אחד , מתברר כטעון מהמורות רבות – מחקר היסטורי . מן הצד האחר " אמת האמנותית " ל מתמודד עם , קליגולה במחזה " דמות האדם המורד כמודל דרמטי " , המאמר החמישי והסופר חתן פרס נובל הפילוסוף האקזיסטנציאליסטי , המחבר שאיפתו המוצהרת של המאמר מוכיח כי קאמי . הפילוסופיה עם התיאטרון להפגיש את , אלבר קאמי , לספרות שאף מצליחה לבטא את הפילוסופיה של מחברהּ , " דרמטי מודל " בנה דמות בימתית כ " . אדם המורד " באשר ל בת " היבט שלאמנון לוי ורמי דנון מן ה מאת שיינדלה המאמר השישי מנתח את המחזה מתכוונים לחשוף , י רמי דנוןיד - שבוימה על , המחזה וההצגה " . ואם במלכוד ההולדה של התיאטרון הישראלי את עולמן של הנשים בעדה ( בעיקרו ) בפני הקהל החילוני המאמר מבקש לחשוף את אבני הנגף . אמונותיה ונפתוליה , על מנהגיה , החרדית שלפי הצהרתם , כאשר הם מתיימרים להעלות על הבמה מחזה , העומדות בפני היוצרים המאמר מעמת את הטקסט עם ההגדרה המובנית " . פמיניסטי " א הפומבית בתוכנייה הו היסוד בהגדרת - ועם תנאי , כלומר כאישיות אוטונומית , " פמיניסטית " של דמות האישה כ במטרה המוצהרת להדוף את השימוש המעורפל והמניפולטיבי י המחזה כפמיניסט

אוריון הוצאה לאור


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר