הקדמה

עמוד:13

הקדמה | 13 זכויות האדם לתלמידי תיכון באמצעות סרטונים בנושא זה, שהם מתבקשים לצפות בהם לפני השיעורים כהכנה לעבודה קבוצתית . בין השאר משתמשים בשיטות הוראה כגון קבלת החלטות, פתרון בעיות, דיבייט והצגת משפט מבוים, שכולן עוסקות בהיבטים מוסריים, אתיים, חברתיים, רפואיים ומשפטיים של זכויות אדם . הפרק השלושה - עשר מתמקד בנושא הרלוונטי של הטלפון הנייד ובוחן הנחלת מיומנויות כתיבה באנגלית כשפה זרה ושימוש בחשיבה יזמית או המבטאת כושר המצאה . היחידה מציגה דרכים מניעות ומאתגרות ללימוד כתיבה וכן לעיצוב דגם עתידי של טלפון נייד והדפסתו במדפסת תלת - ממד . הפרק הארבעה - עשר מתייחס לנושא מעמדן של נשים וזכויות האישה מנקודת מבט משולבת של לימודי מקרא ומדעי החברה . הדגש ביחידה זו הוא על דיבייט, כאשר תלמידי חטיבת ביניים נקראים להציג טיעונים בעד ונגד הענקת זכויות לנשים ולחזות את השינוי במעמד האישה בעתיד הקרוב או הרחוק על סמך הידע שנצבר מתקופת המקרא ועד ימינו . השער החמישי מדגים שימוש במודל הרב - ממדי כמענה לצרכים המיוחדים של תלמידים מחוננים בעלי יכולות גבוהות ושל תלמידים חלשים שזקוקים להוראה ייחודית בעזרת פיגומים . הפרק החמישה - עשר עוסק בטיפוח מנהיגות בקרב תלמידים מחוננים ומתאר היבטים תאורטיים ומעשיים של השימוש במודל האו"ם ( MUN – Model United Nations ) ושל פיתוח אוריינות חשיבת עתיד ברמה הגבוהה ביותר . הפרק השישה - עשר, שהוא הפרק האחרון בספר, עוסק בהוראת מקצוע הכלכלה לתלמידי תיכון בסיכון דרך נושא הגלובליזציה . הוא מספק סקירה על תלמידים בסיכון ומדגים את השימוש TASCלדומב לפיתוח מובנה יותר של חשיבה . תודות אני מבקשת להביע את תודתי לסטודנטיות לתואר שני, אשר לימדו בבתי הספר במגזר היהודי והערבי . תכננתן יחידות הוראה מעוררות השראה ולימדתן אותן בהתלהבות בכיתותיכן, בתוך כך חקרתן מגוון היבטים באופן יסודי ומעמיק . השלמת פרויקט זה לא הייתה מתאפשרת אלמלא תרומתכן המעשית ואמונתכן השלמה במודל . אני מבקשת להודות לאקדמית גורדון ובאופן מיוחד לרשות המחקר על התמיכה בפרויקט ועל התרומה הנדיבה למימונו, אשר אפשרה את הוצאת הספר לאור .

מכון מופ"ת


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר