|
עמוד:14
14 מחקר מדיניות 150 | שוק הדיור החרדי ופרישׂתה הגאוגרפית של האוכלוסייה החרדית בישראל ( 4 ) מומלץ לשפר את תשתיות התחבורה הציבורית לריכוזי אוכלוסייה חרדית ( בפרט בפריפריה ) על מנת לסייע בהגדלת היקף תעסוקתם — בייחוד אם הדבר יאפשר הגעה למוקדי התעסוקה בפרקי זמן קצרים יחסית ( 30 – 45 דקות ) . ( 5 ) כדי לצמצם את ההשפעה השלילית של הגירת ה"אין ברירה" לפריפריה, יש צורך בהיערכות וביצוע מהירים ( לצד תכנון נכון ) . ככל שיתעכב תכנונם ויישומם של פתרונות אלו, תואץ מגמת האכלוס של הדירות שרכשו חרדים כהשקעה בפריפריה ( בייחוד בצפון ) , והיא תלווה בירידה ניכרת בשיעור תעסוקתם וברמת הכנסתם של המהגרים .
|
|