יחזקאל

עמוד:6

א 6 פ י ר ו ש ש ד "ל לי ח ז קא ל כראוי . ותלמידי יצחק קלינעבערגער אומר ישרות - זקופות לשאת את הכסא . ואשה אל אחותה ענינו חוברות זו לזו ( כמו למעלה ט' ) : לאיש שתים וגו ' . מלבד הכנפים הנושאות הכסא היו לכל חיה שתי כנפים המכסות את גופה : [ כד ] כקול שדי . למטה ( י' ה' ) מפורש 'כקול אל שדי בדברו' : המֻלה . ענינו לפי מקומו קול גדול . וכן בירמיה ( י"א ט"ז ) 'לְקוֹל הֲמוּלָּה גְדֹלָה' . ואולי בחלוף דטלנ"ת מן המון אמרו המולה : [ כז ] וארא כעין חשמל . דמות אדם שהזכיר . והוא דמות השכינה . היה סביב לה כעין חשמל וכמראה אש : בית לה . האש היה כמו בית סביבות דמות כבוד ה' ( דון יצחק אברבנאל ) . והנה ממראה מתניו ולמעלה היתה דמות האל מוקפת אש בלא נגה סביב . וממראה מתניו ולמטה היה גם כן מוקפת אש . אך סביבות האש היה הנגה והוא כמראה הקשת . למטה ח' ב' למעלה במקום למטה . ולמטה במקום למעלה . נראה כי טעות נפלה כאן או שם . ורז"'ל אמרו כאן ושם ( עיין רש"י ) אסור להתבונן בפסוק זה ( תשרי תרכ"א ) : [ כח ] הוא מראה דמות כבוד ה ' . אינו חוזר למראה הנגה סביב . אלא הואיל והשלים ציור מראה דמות כבוד ה' שהיה כמראה אדם ושהיה מוקף אש וכו', חתם ואמר זה הוא מראה דמות כבוד ה' : אִשָּׁ֖ה אֶל-אֲחוֹתָ֑הּ לְאִ֗ישׁ שְׁתַּ� יִם מְכַסּוֹת֙לָהֵ֔נָּה וּלְאִ֗ישׁ וָֽאֶשְׁמַ֣ע אֶת- שְׁתַּ � יִם מְכַסּוֹת֙לָהֵ֔נָּה אֵ֖ת גְּוִֽיֹּתֵיהֶֽם : כד ק֣וֹל כַּנְפֵיהֶ֡ם כְּקוֹל֩מַ֨יִם רַבִּ � ים כְּקֽוֹל-שַׁדַּי֙בְּלֶכְתָּ֔ם ק֥וֹל וַיְהִי-ק֕וֹל הֲמֻלָּ֖ה כְּק֣וֹל מַֽחֲנֶ֑ה בְּעָמְדָ֖ם תְּרַפֶּ֥ינָה כַנְפֵיהֶֽן : כה מֵעַ֕ל לָֽרָָקִ֖יעַאֲשֶׁ֣ר עַל-רֹאשָׁ֑ם בְּעָמְדָ֖ם תְּרַפֶּ֥ינָה כַנְפֵיהֶֽן : וּמִמַּ֗עַל לָֽרָקִ֙יעַ֙אֲשֶׁ֣ר עַל-רֹאשָׁ֔ם כְּמַרְאֵ֥ה אֶֽבֶן-סַפִּ֖יר כו דְּמ֣וּת כִּסֵּ֑א וְעַל֙דְּמ֣וּת הַכִּסֵּ֔א דְּמ֞וּת כְּמַרְאֵ֥ה אָדָ֛ם עָלָ֖יו וָאֵ֣רֶא | כְּעֵ֣ין חַשְׁמַ֗ל כְּמַרְאֵה-אֵ � שׁ בֵּֽית-לָהּ֙ מִלְמָֽעְלָה : כז סָבִ֔יב מִמַּרְאֵ֥ה מָתְנָ֖יו וּלְמָ֑עְלָה וּמִמַּרְאֵ � ה מָתְנָיו֙וּלְמַ֔טָּה כְּמַרְאֵ֣ה הַקֶּ֡שֶׁת רָאִ֙יתִי֙כְּמַרְאֵה-אֵ֔שׁ וְנֹ֥גַהּ ל֖וֹ סָבִֽיב : כח אֲשֶׁר֩יִֽהְיֶ֨ה בֶֽעָנָ֜ן בְּי֣וֹם הַגֶּ֗שֶׁם כֵּ֣ן מַרְאֵ � ה הַנֹּ֙גַהּ֙ סָבִ֔יב ה֕וּא

יונתן בשיא


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר