תודות

עמוד:10

10 | לא למטרות רווח : מדוע הדמוקרטיה זקוקה למדעי הרוח יותר מכול שאבתי השראה מן החינוך שקיבלתי בילדותי בבית הספר בולדווין בבְּרִין מוֹר שבפנסילבניה . אהבתי את היכולת לעבור בכל יום מקהילה הממוקדת ברווח ובהצלחה אל מרחב שבו חשיבה ביקורתית, רעיונות ודמיון נחשבים יותר מרווח . אני חבה תודה עמוקה ביותר למורותיי . אני מקדישה את הספר בייחוד לשלוש מהן : לוֹיְס גוּטמן, במאית התאטרון שלנו, מורה מעוררת השראה ומעמיקה לבחון רגשות, שמצאה כיצד לגרום לנשים צעירות מן השורה לבטא מסוגלויות שלא ידענו שיש לנו ; מארְת מלכּיוֹר, המורה לצרפתית קטנת הקומה וחמת המזג שלימדה אותנו ללמוד צרפתית מנקודת מבט בין - תחומית, הכוללת היסטוריה, ספרות ואמנויות, ועזרה לי ולחברתי הטובה ביותר להקים מועדון דרמה, שאפילו כתבנו בו מחזות משלנו בצרפתית – אני כתבתי טרגדיה על חיי רובספייר ( בפגישת מחזור לפני כעשר שנים, כשהייתה בת יותר מתשעים, אך עדיין חמת מזג, היא קידמה את פניי במילים " Vous voyez, Martha, je suis encore jacobine " 3 ) ; ומָריוֹן סְטֶרְנְס, מורה נהדרת לשירה ופרוזה אנגלית, שלימדה אותנו כיצד לקרוא ולכתוב והילכה עלינו אימים כדי שניפטר מכל דבר מזויף או אנוכי בכתיבתנו ( דבר קשה כל כך לנערות בנות עשרה ) . בהודו למדתי מכל ידידיי מסנטיניקטן, מקום מושבו של בית הספר של טאגור, בייחוד מאמיטה סֵן המנוחה ומאמרטיה סֵן . על שיחות אחרות על החינוך בהודו אני אסירת תודה לגוּרְצָ'רָן דאס, מוּשירוּל הָסָן, זוֹיָה הָסָן, פְּרָטיק קַנְג'ילָל, קרישנה קוּמָר ואַנְטָרָה דֵב סֵן . על הערותיהם על טיוטות קודמות של ספר זה או על קטעים ממנו אני אסירת תודה לאנדרוּקוֹפּלמן, מוֹלי סטוֹן, מַדְהָווי סַנְדֵר ועורכי המופלא, רוֹבּ טֶמְפּיוֹ . 3 "את רואה, מרתה, אני עדיין יעקובינית" .

מכללת סמינר הקיבוצים

הקיבוץ המאוחד

מכון מופ"ת


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר