תוכן העניינים

עמוד:7

| 7 ללויס גוטמן, מארת מלכיור, מריון סטרנס ולכל מוריי בבית הספר בולדווין ההיסטוריה הגיעה לשלב שבו האדם המוסרי, האדם השלם, הולך ומפנה את מקומו, כמעט בלי ידיעתו, לטובת [ . . . ] האדם המסחרי, האדם בעל התכלית המוגבלת . תהליך זה, המסתייע בהתקדמותו המופלאה של המדע, לובש ממדים ועצמה אדירים, מערער את איזונו המוסרי של האדם ומסתיר את צדו האנושי תחת צלו של ארגון חסר נשמה . 1 רבינדרנת טאגור, הלאומיות, 1917 ההישג מציין מעתה מין דבר שמכונה מתוכננת כהלכה מיטיבה לעשותו מן האדם, ותכליתו העיקרית של החינוך – השגת חיים עשירי משמעות – נשמטת ואובדת בצדי הדרכים . 2 ג'והן דיואי, דימוקראטיה וחינוך, 1915 1 1917 Rabindranath Tagore, Nationalism , London, Macmillan, 2 ג'והן דיואי, דימוקראטיה וחינוך : מבוא לפילוסופיה של החינוך ( 1915 ) , תרגום : י״ט הלמן, ירושלים : מוסד ביאליק, 1960 , עמ' 193 .

מכללת סמינר הקיבוצים

הקיבוץ המאוחד

מכון מופ"ת


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר