1.3.1 טבלה 1: מטרות תוכניות הלימודים

עמוד:6

6 פינלנדצפון קרוליינהגרמניהאנגליהמטרות מטרות-על כל ילד באנגליה יזכה • לחינוך מוזיקלי שוויוני כל בתי הספר יספקו • לימודי מוזיקה איכותיים למורים תהיה אוטונומיה • לבחור את האופן שבו יְלַמדו מוזיקה לא יהיו אזורים שבהם • ילדים לא ייחשפו למוזיקה, ובכל אזור יוקמו מרכזי מוזיקה הקניית חוויה מוזיקלית • מהנה על ידי נגינה, שירה, האזנה ולמידה חידוד רגישות השמיעה, • הענקת ידע על מקורות המוזיקה, חשיפה למגוון סוגי מוזיקה, הצגת הקשר בין מוזיקה לתחומים אחרים ולמידה על התרבות המוזיקלית הקניית כלים להבנת • התנהגות אנושית עבודת צוות • שיפור תהליכים של • קבלת החלטות, פתרון בעיות ודרכי חשיבה שונות, תקשורת לא מילולית ותקשורת אפקטיבית הוראה של השפעת • האומנות על החברה אוריינות במוזיקה • כאמצעי לקידום הישגים בתחומי דעת אחרים יצירת חיבה למוזיקה • ופיתוח עניין בה פיתוח ביטחון עצמי ודימוי • עצמי חיובי טיפוח יצירתיות • יסודי הבעת רגשות ורעיונות • באמצעות מוזיקה ( שירה ונגינה ) זיהוי ומחקר של הצליל • ושל מאפייניו פיתוח הדמיון • הזדמנויות לנגינה • ולשירה הזדמנויות להופעה מול • קהל מפגש עם מוזיקאים • הרחבת הידע על • מוזיקה הנאה ממוזיקה • נגינה יחידנית ובקבוצות • האזנה למגוון סגנונות • פיתוח היצירתיות • חידוד הרגישות והמורכבות • של חוש השמיעה ידע על מקורות המוזיקה • ומרכיביה עידוד לפעילות מוזיקלית • היסטוריה של המוזיקה • הצגת הקשר בין מוזיקה • לסוגים אחרים של פעילות מחשבתית תרבות מוזיקלית אישית, • בעבר ובהווה לימוד אלמנטים • מוזיקליים בסיסיים ההקשר של המוזיקה • לאירועים חברתיים שונים מיומנויות מוזיקליות • בסיסיות זיהוי כלי נגינה • קריאת תווים • הלחנה ואלתור • יכולת ניתוח מוזיקה • לימוד ההיסטוריה של • המוזיקה המקומית, המדינית והעולמית לימוד על חיי מוזיקאים • פיתוח יכולות מוזיקליות • בסיסיות נגינה : היכרות עם כלי • נגינה, בחירת כלי, שירה, נגינה, יכולת אימון עצמאית, קריאת תווים, נגינת סולו, נגינה בהרכבים הופעה : פיתוח של יכולת • ביטוי עצמי, עמידה מול קהל, אלתור, הלחנה ועיבוד האזנה : רגישות • שמיעתית, זיהוי מבנה מוזיקלי בסיסי לימוד מוזיקה בשילוב • עם נושאים אחרים חטיבת ביניים אפשרויות לנגינה, • הופעה, הלחנה, האזנה, השתתפות ביצירה של מוזיקה לימוד קריאת תווים • ניתוח מוזיקה • חשיפה לסגנונות • מוזיקליים שונים פיתוח יכולת נגינה • מדויקת ויכולת הבעה יציבה נכונה בזמן נגינה • קריאת תווים שוטפת • וסימנים מתקדמים נגינה באנסמבלים, בליווי • ובסולו עצמאות כמוזיקאי • ניתוח מוזיקה • אלתור, עיבוד, הלחנה • את המטרות קובעים בתי • הספר תיכון לימוד למבחנים • מקצועיים במוזיקה אשר יאפשרו קריירה במוזיקה

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר