|
עמוד:21
21 הקשבה לצעירים, ושהדבר אף מעוגן במדיניות מחייבת . אם השאלות נענות בחיוב, עולים מתווי המדיניות לשלב השני ( סיוע לצעירים ) ושוב מעידים על הנכונות, הפעילות ומידת המחויבות שלהם . לפי דגם זה, רק כאשר מתווי המדיניות עוברים מהשלב השלישי ( לקיחה בחשבון של עמדת הצעירים ) לשלב הרביעי ( עירוב הצעירים בהתוויית המדיניות ) , מתקיימת רמה מינימלית של שותפות . הדבר מודגש בנקודה האדומה המצוירת באיור ( איור 3 ) . אם נבחן את הדוגמאות שנסקרו בפרק א’ לנוכח דגם זה, נראה כי המכשלה המרכזית היא בדיוק בנקודה שבה סימן שייר את רף המינימום : המעבר בין המחויבות לקחת בחשבון את עמדות הצעירים לבין הנכונות לשתף אותם בתהליך קבלת ההחלטות . איור 3 : מודל נתיבי השיתוף של שייר לפי 2001 Shier, האם אתם מוכנים לקחת בחשבון את עמדותיהם של ילדים ? האם תהליך קבלת ההחלטות שלכם מאפשר לכם לקחת בחשבון עמדות של ילדים ? האם קיימת מדיניות המחייבת לתת משקל מספק לעמדותיהם של ילדים בתהליך קבלת ההחלטות ? האם אתם מוכנים לאפשר לילדים להשתתף בתהליכי קבלת החלטות ? האם קיים נוהל שבו ילדים יכולים להצטרף לתהליכי קבלת החלטות ? האם קיימת מדיניות המחייבת את מקבלי ההחלטות להכליל ילדים בתהליך קבלת ההחלטות ? האם אתם מוכנים לחלוק חלק מסמכויותיכם כבוגרים עם ילדים ? האם קיים נוהל המאפשר לילדים ולמבוגרים לחלוק בסמכות לקבלת החלטות ובאחריות עליהן ? האם קיימת מדיניות המחייבת לחלוק את הסמכות לקבלת החלטות והאחריות עליהן עם ילדים ? האם אתם מוכנים לסייע לילדים לבטא האם יש לכם קשת את עמדותיהם ? של רעיונות ופעילויות שיסייעו לילדים להביע את עמדתם ? האם קיימת מדיניות המחייבת אתכם לסייע לילדים להביע את עמדתם ? האם אתם מוכנים האם שיטת הפעולה להאזין לילדים ? שלכם מאפשרת האם קיימת מדיניות לכם להאזין לילדים ? המחייבת אתכם לאפשר לילדים להשמיע את קולם ? התחילו כאן 1 ילדים מוזמנים להשמיע את קולם 2 ילדים מקבלים סיוע לבטא את עמדותיהם 3 עמדותיהם של ילדים נלקחות בחשבון 4 ילדים מעורבים בתהליכי קבלת החלטות 5 ילדים חולקים סמכות ואחריות בתהליך קבלת ההחלטות נקודות פתיחה > הזדמנויות > מחויבויות רמות שותפות זוהי נקודת הסף שעליכם להגיע אליה אם אישררתם את אמנת האו"ם בדבר זכויות הילד
|

|