|
עמוד:16
16 עם זאת ציין החוקר שההשפעה המרכזית של השיתוף הייתה בשינוי התפיסה של המומחים את מהלך עבודתם ( ראו איור 1 ) . רציונל העבודה של צוותי מומחים בעבר היה מורכב משלושה שלבים בסדר הבא : זיהוי והגדרה של מטרות ההפעלה של השירות, תכנון השינוי הנדרש בהפעלה, ולבסוף התאמת השינוי לצורכיהם של ילדים ובני נוער . לעומת זאת, רציונל העבודה המבוסס על שיתוף בני נוער מורכב משלבים דומים, אולם בסדר הפוך : תחילה הבנה של השירות מנקודת מבטם של ילדים ובני נוער, תכנון השירות העתידי על סמך ההבנה ולבסוף תכנון דרכי ההפעלה של השירות ( 2017 Fitzmaurice, ) . לפני השינוי הגדרת יעדי השירות תכנון השינויים הדרושים בהפעלה התאמת השינוי לצורכי הילדים ובני הנוער לאחר השינוי הבנה של צורכי הילדים ובני הנוער תכנון השינוי העתידי תכנון דרכי ההפעלה של השירות איור 1 : השינוי ברציונל העבודה של הוועדה לנוכח שיתוף ילדים ובני נוער, לפי 2017 Fitzmaurice, שימוש בדגם דומה מוזכר בסקירה העוסקת בשיתוף בני נוער בניקרגואה ( , . Shier et al 2014 ) . החוקרים בחנו ארבעה מקרים שבהם רשויות מקומיות בניקרגואה שיתפו בני נוער בהליך קבלת החלטות : 1 . בני נוער מהעיר לה-דליה ( La Dalia ) היו שותפים לכתיבת תוכנית אסטרטגית לחינוך בשנים 2007 - 2008 . ראש העיר העיד שעמדותיהם השפיעו על ניסוח התוכנית . 2 . ילדים ובני נוער מהעיר סנדינו ( Sandino ) ארגנו קמפיין ציבורי להגדלת ההשקעה בילדים ובני נוער במחוז . ראש העיר העיד שהצעותיהם היו ישימות, והוכנסו לתקציב העירוני . 3 . ילדים ובני נוער בעיר גרנדה היו שותפים ביצירת אג’נדה עירונית לילדים ובני נוער . חבר מועצת העיר העיד שהמועצה אימצה את האג’נדה המוצעת . 4 . ילדים ובני נוער מהעיר סן-קרלוס ארגנו מועצת נוער עירונית, לקראת הבחירות לתפקיד ראש העיר 2008 . המתמודדים הופיעו בפני מועצת הנוער, ובעקבות הדיונים ניסחו הצעירים מסמך החלטות ליישום במהלך תקופת הכהונה הבאה של ראש העיר . חבר מועצת העיר העיד שהעירייה אימצה החלטות רבות של מועצת הנוער .
|

|