2.1.5. הוראת נושא ברמות קושי שונות

עמוד:15

15 יש לציין שהתבססות על המודלים לדיפרנציאציה צריכה להיות זהירה ומדוקדקת, כיוון שהמודלים מורכבים . מורה שלא עושה זאת עלול בקלות להיכשל ולהכין מערכי לימוד שלא מעניקים רמת לימוד גבוהה יותר . לכן, מדיניות שמקדמת הוראת תלמידים מחוננים ומצטיינים בכיתה הטרוגנית שמה דגש לעיתים קרובות על פיתוח המיומנות של מורים בשימוש בכלי זה ( 2012 VanTassel - Baska, ) . להרחבה : Brady, M . ( 2015 ) . An Exploration of the Impact of Gifted and Talented Policies on Inner City Schools in England : a Case study . dissertation, The College of Business, Arts and Social Sciences, Brunel University . ] מקרה המחקר בוחן בין השאר את היתרונות והחסרונות של דיפרנציאציה בבית ספר באנגליה [ . Lane, S . ( 2016 ) . Finnish elementary school teachers’ perspectives on gifted education Research Report 399 ( dissertation ) , University of Helsinki Department of Teacher עבודת דוקטור זו בוחנת הוראה של תלמידים מחוננים ומצטיינים בפינלנד, שבה לא [ . Education ] קיימת הגדרה ברורה לתלמידים אלו והמורים אינם רוכשים כלים ייעודיים להוראתם Ronksley - Pavia, M . L . ( 2010 ) . Curriculum Differentiation : A Practical approach . Mindscape, ] סקירה של שימוש בדיפרנציאציה בקרב מחוננים [ . 11 - 4 , ) 2 ( 30 Tomlinson, C . A . & Imbeau M . B . ( 2014 ) . "Leading and Managing : A Differentiated Classroom," ACSD, Alexandria, Virginia . ] ספר הדרכה למורים על שיטות להוראה דיפרנציאלית למחוננים [ . VanTassel - Baska, J . ( 2012 ) . Analyzing Differentiation in the Classroom : Using the COS - R Gifted Child Today 35 ( 1 ) , 43 - 48 . ] מאמר המפרט כלים לפיתוח חומרים מותאמים למחוננים ומצטיינים [ בכל הגישות שהוצגו בחלק זה יש להדגיש לא רק את התוכן שמועבר לתלמידים, אלא גם את האופן שבו הוא מועבר ( בהתחשב במאפיינים הקוגניטייים, רגשיים והתנהגותיים הייחודיים לתלמידים מצטיינים ומחוננים ) . וזאת, בהמשך להדגשותיהם של החוקרים המרכזיים בתחום שהוזכרו במבוא .

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר