|
עמוד:22
22 לאותת למורים שהוא מעוניין בהידברות . הוא בחן עם המורים את תפקידיהם, הבין שאין להם תפיסה פדגוגית, ובטח שלא תפיסה מערכתית, והתחיל להביא לבית הספר מומחים לפיתוח מקצועי כדי לתת למורים כלי הוראה בסיסיים . שלישית , מר אל-גול הפך את עצמו ואת המורים לכוח חיובי בקהילה בשלושה אופנים . ביוזמתו החלו המורים להתנדב בקהילה ולבקר את התושבים המבוגרים כדי להפגין כבוד כלפיהם . תושבים אלו, יחד עם החמולות שלהם, החלו להתנדב בתורם בבית הספר : המבוגרים כוועד בית ספרי, והצעירים בדרכים אחרות . לצד זאת חיזק מר אל-גול את הקשרים עם ועד ההורים לצורך פיתוח בית הספר . נוסף על כך מר אל-גול הפך את עצמו לכתובת לכל תושבי השכונה הזקוקים לסיוע בפנייה לרשויות ותיווך בין הרשויות לתושבים . הדבר נועד לייצר אמון בין שני הצדדים ולהוביל לשיתופי פעולה של כל אחד מהצדדים בנפרד עם בית הספר . רביעית , בעקבות פרויקט בשם "בית ספר ייחודי" של משרד החינוך ועיריית ירושלים, הצוות החינוכי מיפה את תנאי בית הספר לפי מודל Strenghts, weaknesses, ( SWOT opportunities, threats ) . הצוות הגיע למסקנה שבית הספר משמש, נוסף על התפקיד הפדגוגי שלו, כגשר בין הדורות בקהילה . הדבר הוביל לפנייה לבוגרי בית הספר דרך הרשתות החברתיות וגיוסם לפעילות בבית הספר . הצוות והמתנדבים פועלים במגוון זירות רווחה וחינוך שהמוקד שלהן הוא בית הספר . כל אירוע מועלה לרשתות החברתיות כדי להגביר תהודה . באמצעות פעולות אלו התאפשרה, בתוך שנתיים, השקעה פדגוגית בתלמידים . כיום כל תלמיד מקבל תוכנית לימודים לשבוע הבא, שזמינה גם להוריו, וכך הוא יכול לעקוב אחרי המהלך הלימודי, והוריו יכולים לפקח עליו . בה בעת מר אל-גול מעביר לרכזים את תחומי האחריות, הן הפדגוגיים הן החברתיים, והוא מעוניין בשלב זה לייצר תוכנית עבודה רב-שנתית . דוגמאות להישגים : השגת תקציבים מהעירייה וממשרד החינוך ; מפגשים שבועיים עם אנשי השכונה לתכנון יוזמות משותפות וביצוען ; בנייה של מגרש כדורגל במימון העירייה ומציאת חבר מכובד בקהילה שיתנדב לשמור על המגרש כדי למנוע ונדליזם ; הכנסה של נציגי המשטרה לכיתות כדי שיסבירו על זהירות בדרכים וכדי שיהיה לתלמידים מפגש שאינו שלילי עם שוטרים . דוגמאות לכישלונות : חלק מהתושבים המקומיים התעמתו עם המנהל במדיה החברתית כיוון שהתחבר עם "ועד הדרך" . "ועד הדרך" הוקם בשכונה למטרת שיפור הדרכים ובפעולתו גרם לפקחי תעבורה מירושלים להיכנס לשכונה ולרשום דוחות לנהגים שחסמו ציר תנועה לבית הספר . דוגמה אחרת : שוטרי מג"ב עצרו את מר אל-גול כשירד לכביש ליד בית הספר לאסוף תלמידים שאיחרו להיכנס לבית הספר . דוגמה למצבים מורכבים : מר אל-גול אירח סולחה בחצר בית הספר, בעידוד המשטרה ובלחץ עצום של הקהילה, אך בניגוד לדעתה של המפקחת בעירייה . הוא וידא שהסולחה עומדת להתקיים בחצר בית הספר, ואז הלך לחדר המנהל וחיכה עד שתסתיים . לדבריו, הוא חייב לשתף פעולה עם התושבים ולהתחשב בצרכים שלהם בשביל לשרוד, וכאיש שטח אינו יכול לשחות תמיד נגד הזרם .
|
|