הקדמה

עמוד:10

10 עבודת השחקן על עצמו 4 אחת המטרות העיקריות שה"שיטה" שואפת להשיג היא לעורר את הכוח , פרקו 16 דן פרקהזענייןתת-המודע שלו . בהיצירתי של הטבע האורגני עם האחרון של הספר . יש להקדיש תשומת לב מיוחדת לפרק זה, משום שעיקר העיקרים של הספר ושל ה"שיטה" מוצג בו . 5 יש לכתוב ולדבר על האמנות בשפה פשוטה ומובנת . שפה מתוחכמת מפחידה שעת היצירה,את התלמיד . היא מעוררת את המוח, אבל לא את הלב . ואז ב התבונה האנושית מדכאת את הרגש האמנותי עם תת-המודע שלו, בעוד שבמגמתנו האמנותית הוקצה לו תפקיד רב-משמעות מאין כמוהו . עם זאת, קשה לכתוב ולדבר ב"פשטות" על התהליך היצירתי המורכב ת- די שתַּעֲבֵרְנָה רגשות תוהקשה . המילים קונקרטיות מדיי וגסות מדיי מכ ם בלתי נתפסים . ימודע התנאים הללו אילצו אותי לחפש סגנון מיוחד לספר זה, שיסייע לקורא לחוש את מה שהמילים המודפסות מביעות . אני משתדל להשיג את זה בעזרת דוגמאות ציוריות ובאמצעות תיאור עבודת התלמידים בבית הספר על התרגילים ועל האטיודים . המילים המודפסות בספרי לחיים בזכותאם הניסוי שלי יצליח, תתעוררנה רגשותיהם של הקוראים . אז אוכל להדגים להם את מהות העבודה היצירתית ואת יסודות הפסיכו-טכניקה . 6 1 בית הספר לתאטרון אינםמדבר בספר והאנשים הפועלים בושעליו אני קיימים במציאות . מן . העבודה על השיטה המכונה "שיטת סטניסלבסקי" החלה כבר מז אולם לא לשם הוצאתן לאור, אלא אך ורק – בהתחלה רשמתי את הערותיי על מנת להסתייע בהן במחקרים שנערכו בתחום אמנותנו והפסיכו- – לעצמי טכניקה שלה . האנשים, הביטויים והדוגמאות שנדרשו לצרכי המחשה, נלקחו 2 כמובן מהתקופה הרחוקה ההיא לפני המלחמה ) . 1914 – 1907 ( מפני שברוב מוסדות ההשכלה הרוסיים – ולא "בית הספר למשחק" – כך תורגם המונח 1 בתחום התאטרון יש כמה מחלקות שונות, לא רק למשחק אלא אף לבימוי ולמקצועות אחרים בתחום התאטרון . מאחר שהספר ראה אור לפני מלחמת העולם השנייה, הכוונה בהקשר הנתון היא 2 למלחמת העולם הראשונה .

כתב ווב הוצאה לאור בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר