תוכן העניינים

עמוד:7

7 סטניסלבסקי ס . ק . אודות הספר : על ספר זה הוא עדות היסטורית לשלב מכריע בהתפתחות אמנויות במה חקן, במאיש – קונסטנטין סרגייביץ' סטניסלבסקיומסך בעולם המודרני . אטרון כפי שאנו מכירים אותו היום . של התהוא אביו הרוחני – מורה דרךו מובהק להפיכתם של יוצרי במה ומסך"שיטת סטניסלבסקי" תרמה באופן מטכנאים אוטומטיים המפעילים עצמם כדמויות במה, על פי סדרה מוגבלת של תגובות חיצוניות מלאכותיות ובלי קשר למהותם האנושית המבוססת על עולמום המציגים תמונת עולם מורכבתוצריהאישית, לי והתוצאה היא יצירה בעלת עצמה ועומק אנושי,היוצר-האישי של האדם ם קודם לכן . תשלא נודעו כמו "אם מהבין החידושים המובהקים של סטניסלבסקי נמצא "האִם הקסום" : שאלהשאני משחק היה קורה לי, כיצד הייתי מגיב ? "שקורה לדמות ה אישית של התנהגות הזולת,ה ובסיסית זו סללה את הדרך להבנפשוט הדמות, וכוחה יפה גם במציאות החוץ בימתית . כלומר ניתן לחלק את התפתחותה של "שיטת סטניסלבסקי" לשני פרקים . ובו הושם דגש על תודעתו של האדם היוצר,הראשון הוא הפרק הרגשי ת הבימתית . השני הוא מו עולמו הרגשי, שמתוכו נבנית הדעלובעיקר מנהלת אתשבו הדגש הוא על התובנה האישית הפיזי,הפרק הפסיכו- תו חווהובזכו,התגובות הפיזיות . הספר שלפנינו שייך לתקופה הראשונה מובחנת, אנושית-היוצר כישות אישית,העולם מהפכה בתפיסת האדם- . היום אף כוחם יפה – לות מחיבור זה לד רגשית . הלקחים שאפשר בסיסי דרך שמו את "שיטת סטניסלבסקי" בתורדורות של יוצרים ומור ה קאזאן ולי שטרסברג, שיסדודידקטי ליצירתם . יורשים מובהקים הם אילי גרסה – "השיטה"יפ ל יורק את "אולפן השחקנים" ופעלו בו עבניו- יקאית ל"שיטת סטניסלבסקי" . אמר הודי והישראלי . תלמידואטרון היטניסלבסקי השפיע ישירות גם על התס ב, ביים ב"הבימה" הצעירה במוסקבה את "הדיבוקיבגני וכטאנגו,המובהק אטרון העולמי . ון דרך בתולדות התהצגה שהפכה לציבין שני עולמות", – אמיר אוריין

כתב ווב הוצאה לאור בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר