ד. הוראת מוזיקה והישגים אקדמיים

עמוד:11

11 Holochwost, S . J . , Propper, C . B . , Wolf, D . P . , Willoughby, M . T . , Fisher, K . R . , Kolacz, J . , . . . & Jaffee, S . R . ( 2017 ) . Music education, academic achievement, and executive functions . Psychology of Aesthetics, Creativity, and the Arts, 11 ( 2 ) , 147 . [ מחקר על 260 תלמידים בכיתות א' - ח' שהראה התאמה בין אימון בתזמורת ילדים בשעות אחר הצוהריים לבין תוצאות גבוהות יותר במבחנים סטנדרטיים ובתפקודים ניהוליים . המתאם גבוה יותר ככל שילדים השתתפו זמן רב יותר בתוכנית ] Huat See, B . , & Kokotsaki, D . ( 2016 ) . Impact of arts education on the cognitive and non - cognitive outcomes of school - aged children . Education Endowment Foundation . [ מטא-אנליזה של 199 מחקרים על מתאמים בין לימודי אומנויות לבין ביצועים קוגניטיביים והישגים לימודיים, שנערכו בין השנים 1995 ו - 2015 . 71 מהמחקרים עוסקים בפעילויות הקשורות למוזיקה . המסקנה המרכזית היא שהמחקרים אינם מספקים . המחברים ממליצים לבחון את הוראת המוזיקה כבעלת פוטנציאל חיובי ] Jaschke, A . C . , Honing, H . , & Scherder, E . J . ( 2018 ) . Exposure to a musically - enriched environment ; Its relationship with executive functions, short - term memory and verbal IQ in primary school children . PLOS One, 13 ( 11 ) , e0207265 . [ מאמר ולפיו קיימות הוכחות לכך שנגינה על כלי מוזיקלי משפרת כישורים . לא נמצאה הוכחה להשפעה מקבילה של שהייה בסביבה "עשירה מוזיקלית" ] Jaschke, A . C . , Honing, H . , & Scherder, E . J . ( 2018 ) . Longitudinal analysis of music education on executive functions in primary school children . Frontiers in neuroscience , 12, 103 . [ מחקר שמצא מתאם חיובי בין השתתפות בשיעורי מוזיקה ונגינה בכיתה א' לבין תפקודים קוגניטיביים ותוצאות מבחנים ] Kaviani, H . , Mirbaha, H . , Pournaseh, M . , & Sagan, O . ( 2014 ) . Can music lessons increase the performance of preschool children in IQ tests ? Cognitive Processing, 15 ( 1 ) , 77 - 84 . [ מחקר שמצא מתאם חיובי בין הוראת מוזיקה להתפתחות הקוגניטיבית של ילדים בגיל גן ] Kelly - Mchale, J . , & Abril, C . R . ( 2015 ) . The space between worlds : Music education and Latino children . In C . Benedict, P . Schmidt, G . Spruce & P . Woodford ( Eds . ) , The Oxford handbook of social justice in music education ( pp . 156 - 172 ) . New York : Oxford University Press . [ מאמר הטוען כי נגישות שווה לתוכניות להוראת מוזיקה אינה מבטיחה שוויון בהפקת התועלת מהן ] Kinney, D . W . ( 2008 ) . Selected demographic variables, school music participation, and achievement test scores of urban middle school students . Journal of Research in Music Education, 56, 145 - 161 . [ מחקר ולפיו תלמידים שהשתתפו בפעילות מוזיקלית הציגו הישגים אקדמיים גבוהים יותר מאחרים לפני הפעילות המוזיקלית ואחריה ] . ) 2009 ( . Moreno, S . , Marques, C . , Santos, A . , Santos, M . , Castro, S . L . , & Besson, M Musical training influences linguistic abilities in 8 - year - old children : More evidence for brain plasticity . Cerebral Cortex, 19, 712 - 723 . [ מאמר ולפיו יש מתאם חיובי בין אימון מוזיקלי לשיפור כישורי קריאה ]

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר