ב. הכשרת מורים למוזיקה לחינוך המיוחד

עמוד:22

22 . Davis, K . M . ( 2010 ) . Music and the expressive arts with children experiencing trauma Journal of Creativity in Mental Health, 5 ( 2 ) , 125 - 133 . [ מחקר על השפעותיה של מוזיקה על ילדים שחוו טראומה ] Foley, S . V . ( 2017 ) . The benefits of music education on academic, behavioral, and communicative skills with middle school students with autism spectrum disorder Master’s Thesis ) . Dominican University of California . ( [ מחקר על חינוך מוזיקלי לילדים על הרצף האוטיסטי בחטיבת הביניים, שהראה מתאם בין שיעורי מוזיקה להתקדמות התלמידים במדדים לימודיים, התנהגותיים ותקשורתיים ] Hillier, A . , Greher, G . , Poto, N . , & Dougherty, M . ( 2012 ) . Positive outcomes following participation in a music intervention for adolescents and young adults on the autism spectrum . Psychology of Music, 40 ( 2 ) , 201 - 215 . [ מחקר שבחן את הוראת המוזיקה לילדים על הרצף האוטיסטי ומצא מתאם חיובי עם דימוי עצמי ועמדות כלפי בני גילם ומתאם שלילי עם חרדה ] Lloyd, K . ( 2017 ) . The benefits of music education in the mild to moderate special education classroom, grades 3 - 5 ( Master’s Thesis ) . Dominican University of California . [ תיאור של ניסוי שנערך בכיתות ג' - ה' בחינוך המיוחד, ובו נמצא מתאם חיובי בין שיעורי מוזיקה שבועיים לבין התפתחות קוגניטיבית ומוטיבציה בקרב תלמידים ] Mendelson, J . , White, Y . , Hans, L . , Adebari, R . , Schmid, L . , Riggsbee, J . , . . . & Shapleton, J . ( 2016 ) . A preliminary investigation of a specialized music therapy model for children with disabilities delivered in a classroom setting . Autism research and treatment, 2016 . [ מחקר מקדים על השימוש במוזיקה לשיפור כישורי תקשורת אצל ילדים על הרצף האוטיסטי ] Salvador, K . ( 2015 ) . Music instruction for elementary students with moderate to severe cognitive impairments : A case study . Research Studies in Music Education, . 174 - 161 , ) 2 ( 37 [ מאמר המדגיש את חשיבות הכשרתם של מורים למוזיקה בעבודה עם תלמידים מהחינוך המיוחד ] Whipple, J . ( 2004 ) . Music intervention for children and adolescents with autism : A meta - analysis . Journal of Music Therapy, 41, 90 - 106 . [ מטא-אנליזה שלפיה להתערבויות מוזיקליות בקרב ילדים ובני נוער על הרצף האוטיסטי יש השפעות חיוביות ]

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר