ללמד את מורי המורים - מה ידוע מהמחקר על דרכים לשיפור עבודתם של מורי המורים? - דוח מת"ת

עמוד:3

מבוא שיפור איכות החינוך הוא יעד נכסף עבור מערכות חינוך ברחבי העולם . הטענה כי איכות החינוך מושפעת בראש ובראשונה מאיכות ההוראה של מורים בכיתות זכתה להכרה רחבה . כפועל יוצא נעשים ניסיונות שונים לשפר את איכות ההוראה . אחד המרכזיים שבהם הוא הניסיון להשקיע בלמידה מקצועית של מורים לאורך הקריירה . דוח מת"ת "ללמד את מורי המורים" סוקר תוכניות לפיתוח מקצועי של מורים מהעולם, 1 זאת לפי אופני ניהול הנחשבים שיש להן פן של פיתוח מקצועי של מורי המורים ; אפקטיביים בתחום מורי המורים ועל בסיס הידע המתפתח בתחום זה . בדוח גם נערכת השוואה לפיתוח המקצועי בתחום הרפואה . הדוח שלהלן מבקש לענות על השאלות הבאות : 1 . כיצד מנוהל מגזר מורי המורים בתוכניות שונות ברחבי העולם ? מהם מנגנוני ההכשרה וההסמכה למורי מורים ? מהם מנגנוני הפיתוח המקצועי למורי מורים ? כיצד מתבצעת הערכת מורי מורים ? 2 . מהי המדיניות המנחה את הפיתוח המקצועי בתחום הרפואה ( Continuing Medical Education ) בארצות הברית ? 3 . מה ניתן להסיק מהתוכניות שנסקרו ומהמדיניות בתחום הרפואה על מדיניות בתחום מורי המורים ? כדי לענות על שאלות אלו נבחן הקשר שבין פיתוח מקצועי אפקטיבי לבין תפקידם של מורי המורים בתוכניות השונות . בחלק הראשון של הדוח מוצגות חמש תוכניות ומתוארים רכיביהן הקשורים להכשרתם וליווים של מורי המורים בהן . בחלק השני מתוארים הקווים המנחים את לימודי ההמשך של הרופאים בארצות הברית . החלק השלישי דן במנגנונים שונים לניהול תחום מורי המורים, ומצביע על יתרונותיהם וחסרונותיהם . 1 במסמך זה המושג "מורה מורים" מתייחס לכל בעל מקצוע שתפקידו להוביל או להנחות מהבחינה התוכנית ( ולא האדמיניסטרטיבית ) למידה של מורים .

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר