|
עמוד:17
17 למידה מקבילה בכל הרמות בכל המדינות שבהן פועלת התוכנית נהוגים סטנדרטים אחידים . יישום אחיד שלהם במדינות השונות הוא אתגר שאיכות הפיתוח המקצועי תלויה בו . דרך אחת לשמור על יישום אחיד ולא טכני של הסטנדרטים, היא לשמר את החפיפה בתנאים שבהם מתקיימת התוכנית : כיתה שבה מורה מעביר שיעור ושבשיעור צופים עמיתי המורה . כך, אותה פעילות משמשת במקביל שיעור עבור תלמידים, פיתוח מקצועי למורים המשתתפים בתוכנית והזדמנות ללמידה גם עבור מורי המורים ( 2016 May, Sirinides, Gray & Goldsworthy, ) . מודל הפיתוח המקצועי אף מאפשר תהליך התקדמות הדרגתי : תחילה הכשרה לשימוש בשיטת ההוראה, בהמשך פיתוח מקצועי התומך בעבודה זו, צבירת ניסיון תוך כדי העבודה והפיתוח המקצועי ולבסוף התקדמות לתפקיד של מורה מורים המכשיר על פי אותם העקרונות והמיומנות שנרכשה ( 2017 Ince, ) . להרחבה : D'Agostino, J . V . & Harmey, S . J . ( 2016 ) . An international meta - analysis of Reading Recovery . Journal of Education for Students Placed at Risk, 21 ( 1 ) , 29 - 46 . [ מטה-אנליזה שבחנה את האפקטיביות של התוכנית במדינות שונות בעולם ] Ince, A . ( 2017 ) . Managing risk in complex adult professional learning : The facilitator's role . Professional Development in Education, 43 ( 2 ) , 194 - 211 . [ מאמר הדן בקשר שבין לקיחת סיכונים, למידה מקצועית ומיומנויות הנחיה במסגרת הפיתוח המקצועי שמספקת התוכנית ] International Data Evaluation Center ( 2018 ) . 2017 - 2018 Reading Recovery national summery report for the United States . Columbus : The Ohio State University . [ נתוני הפעלת התוכנית בארצות הברית בשנים 2017 - 2018 [ . IRRTO ( 2016 ) . International Reading Recovery Trainer Organization [ אתר הארגון הבין-לאומי של מאמני התוכנית ] May, H . , Sirinides, P . , Gray, A . & Goldsworthy, H . ( 2016 ) . Reading Recovery : An evaluation of the four - year i3 scale - up . International Review of Research in Open and Distance [ דוח מחקר על אודות תהליך התרחבותה של התוכנית בארצות הברית [ . Learning . Philadelphia, PA [ אתר התוכנית בניו זילנד [ . National Reading Recovery ( n . d . ) . Reading Recovery New Zealand National Reading Recovery ( 2017 ) . New Zealand reading recovery guidelines . Auckland, [ הנחיות ליישומה של התוכנית בניו זילנד [ . NZ : National Reading Recovery RRCNA ( 2017 ) . Standards and guidelines of Reading Recovery in the United States ( Eighth ) . Worthington, OH : Reading Recovery Council of North America . [ הנחיות ליישומה של התוכנית בארצות הברית ] [ דברי הסבר על ההכשרה והפיתוח המקצועי שמספקת התוכנית בצפון אמריקה [ . RRCNA ( 2018 ) . Training Taylor, S . ( 2018 ) . The UCL EdD : An apprenticeship for the future educational professional ? London Review of Education, 16 ( 1 ) , 104 - 120 . [ מאמר העוסק בהכשרת מנחי התוכנית במודל של חניכוּת ]
|

|