מבוא. רפורמת 5פי 2 והשפעתה על הביקוש הצפוי ללימודים אקדמיים בתחומי המדעים וההנדסה

עמוד:12

12 מחקר מדיניות 151 | האם מערכת ההשכלה הגבוהה ערוכה לגידול במספרם של בוגרי 5 יח"ל במתמטיקה ? תרשים 1 מספר הזכאים לתעודת בגרות ברמת 5 יח"ל במתמטיקה, 2009 - 2019 הערה : מספר הזכאים לתעודת בגרות ברמת 5 יח"ל במתמטיקה ב – 2019 הוא אומדן המתבסס על מספר הניגשים לבגרות ברמת 5 יח"ל ב – 2019 ועל שיעורי המעבר בקרב הניגשים למבחן הבגרות בגרות ברמת 5 יח"ל ב – 2018 . מקור : עיבודי המחברים לנתוני משרד החינוך ונתוני הלמ"ס . לנוכח הזינוק בשיעור בוגרי 5 יח"ל במתמטיקה ( שרבים מהם נוטים לפנות למסלולי הלימוד הריאליים באקדמיה ) עולה שאלה באשר להיקף הגידול הצפוי בביקוש למסלולים אלו בחומש הבא ( תשפ"ב – תשפ"ו ( 22 / 2021 - 26 / 2025 ) ) , כאשר בוגרים אלו צפויים להיכנס בשערי האקדמיה . שתי השאלות שמחקר זה מבקש לבחון הן אלה : ( 1 ) באיזה שיעור צפוי לגדול בחומש הבא מספר המועמדים למסלולי הלימוד הריאליים ( מדעים והנדסה ) בעקבות הגידול במספר בוגרי 5 יח"ל במתמטיקה ? ( 2 ) האם מערכת ההשכלה הגבוהה מוכנה להתמודדות עם הגידול הצפוי במספר המועמדים ללימודים במסלולים אלו והאם היא מסוגלת לקלוט אותם כהלכה ? 046 19 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 10,548 11,032 9,742 12,787 11,316 9,716 9,185 8,869 , 0 18,2 16,085 2

המכון הישראלי לדמוקרטיה ע"ר


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר