1.3.3. הסתייגויות לגבי תקפות הממצאים

עמוד:18

18 Bazzano, A . N . , Anderson, C . E . , Hylton, C . & Gustat, J . ( 2018 ) . Effect of mindfulness and yoga on quality of life for elementary school students and teachers : results of a randomized controlled school - based study . Psychology research and behavior management, 11, 81 . [ מחקר שבחן התערבות יוגה בת 20 דקות בכיתות ב' ו - ג' וגילה מתאם חזק עם הפחתת תחושות לחץ וחרדה בכיתה ב' ביחס לקבוצת הביקורת, ומתאם חלש יותר בכיתה ג' ] Chen, D . D . & Pauwels, L . ( 2014 ) . Perceived benefits of incorporating yoga into classroom teaching : Assessment of the effects of “yoga tools for teachers” . Advances in Physical Education, 4 ( 03 ) , 138 - 148 . [ מחקר שבחן הפוגות יוגה קצרות ( 5 - 15 דקות ביום ) במשך שנה על מאות תלמידים . המחקר מצביע על השפעות חיוביות בתחום הבריאות הפיזית והנפשית ועל תקשורת חיובית בכיתה ] A Yoga - Based Program for Regular and Goldberg, L . ( 2004 ) . Creative Relaxation SM : Exceptional Student Education . International Journal of Yoga Therapy, 14 ( 1 ) , 68 - 78 . [ מאמר המציג תוכנית ותיקה לתרגול יוגה בבית הספר, כולל בכיתות נמוכות ] Khalsa, S . B . & Butzer, B . ( 2016 ) . Yoga in school settings : a research review . Annals of the New York Academy of Sciences, 1373 ( 1 ) , 45 . [ מחקר מטא-אנליזה שבוחן עשרות התערבויות של יוגה בהקשר חינוכי ] Mind and Life Education Research Network ( MLERN ) ( 2012 ) . Contemplative Practices and Mental Training : Prospects for American Education . Child development perspectives, 6 ( 2 ) , 146 - 153 . [ מאמר לפיו יש מתאם מובהק בין פעילות מדיטטיבית לבין גמישות מוחית ולפיכך מתאם מובהק גם עם מגוון ביטויים של גמישות מוחית כגון יצירתיות ]

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר