1.2.3. הסתייגויות לגבי תקפות הממצאים

עמוד:15

15 Maynard, B . R . , Solis, M . , Miller, V . & Brendel, K . E . ( 2017 ) . Mindfulness - based interventions for improving cognition, academic achievement, behavior and socio - emotional functioning of primary and secondary students . Campbell Systematic Reviews, 13 . [ מטא-אנליזה מקיפה על התערבויות מיינדפולנס בבתי ספר יסודיים וחטיבות ביניים ולפיה יש מתאם קטן ומובהק עם שיפור בתפקודים קוגניטיביים וחברתיים ] & . Mendelson, T . , Greenberg, M . T . , Dariotis, J . K . , Feagans Gould, L . , Rhoades, B . L Leaf, P . J . ( 2010 ) . Feasibility and preliminary outcomes of a school - based mindfulness intervention for urban youth . Journal of Abnormal Child Psychology, 38, 985 - 994 . [ התערבות מיינדפולנס בת 12 שבועות על 100 תלמידי כיתות ד' ו - ה' בבתי ספר שסובלים מאלימות, לפיו תרגול המיינדפולנס מסייע להתגבר על השלכות לא רצויות של מתח ] Moreno, A . J . ( 2017 ) . A Theoretically and Ethically Grounded Approach to Mindfulness Practices in the Primary Grades . Childhood Education, 93 ( 2 ) , 100 - 108 . [ מאמר הטוען שיש להתחיל תרגול מיינדפולנס בכיתות נמוכות ] Tarrasch, R . ( 2017 ) . Mindful Schooling : Better Attention Regulation Among Elementary School Children Who Practice Mindfulness as Part of Their School Policy . Journal Of Cognitive Enhancement, 1 ( 2 ) , 84 - 95 . [ מחקר בקרב 240 תלמידי כיתות ב', ד' ו - ו' בבית ספר שאימץ שיטות של מיינדפולנס, וממנו עולה שתרגול מיינדפולנס החל מגיל צעיר מסייע לריכוז ומוריד רמות חרדה ] Tarrasch, R . ( 2018 ) . The Effects of Mindfulness Practice on Attentional Functions Among Primary School Children . Journal Of Child And Family Studies , 27 ( 8 ) , 2632 - . 2642 [ ניסוי של התערבות מיינדפולנס על 100 תלמידי כיתות ג' - ה' שמצא מתאם בין תרגול מיינדפולנס לעלייה בריכוז . לדברי המחבר, ממצא זה מחזק את הטענה שתופעות חיוביות המיוחסות למיינדפולנס מתווכות עם עלייה בריכוז ולא נובעות באופן ישיר מתרגול מיינדפולנס ] Van de Weijer - Bergsma, E . , Langenberg, G . , Brandsma, R . , Frans J . Oort, F . J . & Bögels, S . M . ( 2014 ) . The Effectiveness of a School - Based Mindfulness Training as a Program to Prevent Stress in Elementary School Children . Mindfulness, 5,238 - 248 . [ ניסוי בהתערבות מיינדפולנס דו-שבועית למשך שישה שבועות . בניסוי השתתפו 200 תלמידים בכיתות ג' - ו', ונמצא בו מתאם עם ירידה בדיווחים על לחץ וחרדה, עלייה בתחושה רווחה ושיפור בהתנהגות נאותה בזמן שיעור ] Zenner, C . , Herrnleben - Kurz, S . & Walach, H . ( 2014 ) . Mindfulness - based interventions in schools – a systematic review and meta - analysis . Frontiers in psychology, 5, 603 . [ סקירת התערבויות מיינדפולנס בבתי ספר ומטא-אנליזה של מחקרים על אודותיהן ]

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר